Sparnas ir vėliavos

Skrydžių Saugumas
Vartotojo avataras
LY2EK
MadPilots™
Pranešimai: 304
Užsiregistravo: 10 Gru 2011, 00:51
Miestas: Molėtai
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė LY2EK » 05 Rgs 2019, 09:55

Na va, ir vėl grįžom į pradžią - pasirėmę pseudomokslo išvadomis nusprendėm, kad iš akies šiek tiek atleidus trimerius galima saugiau skristi.
Ernestas K.
+370 601 24619

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 107
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 05 Rgs 2019, 10:24

LY2EK rašė:
05 Rgs 2019, 09:55
Na va, ir vėl grįžom į pradžią - pasirėmę pseudomokslo išvadomis nusprendėm, kad iš akies šiek tiek atleidus trimerius galima saugiau skristi.
Na, iš esmės taip, vėlgi su tavim sutinku :D Ernestai, gi niekas nesako, kad yra saugu skristi su juostom - jau buvo rašyta ne kartą. Ką mes čia kalbam, kaip minimizuoti rizikas tiems, kurie vis tik nori karts nuo karto praskrist su juostomis. Tai kol neturim pagrįstų skaičiavimų, taip ir tenka "samprotauti". Turi minčių? Būtų labai vertinga, jei pasidalintum.

Dar kartą: juostos nėra saugu, naujokams jų dėtis negalima. Bet ar dabar draudžiama visiems jas kabintis? Ne. Ar dabar niekas niekada nebesidės juostų? Vargu bau. Tai logiškas ir protingiausias sprendimas būtų išsakyti rizikas ir diskutuoti kaip minimizuoti tas rizikas :)

Vartotojo avataras
LY2EK
MadPilots™
Pranešimai: 304
Užsiregistravo: 10 Gru 2011, 00:51
Miestas: Molėtai
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė LY2EK » 05 Rgs 2019, 11:04

Linkiu Gintarui greičiau pasveikti!

Viešai turi būti aptarta nelaimės priežastis, nes daugeliu atveju jos yra nutylimos ir užglaistomos. Ateina daug naujų pilotų, kurie mokosi, renka informaciją, žiūri į ilgiau skraidančius, ima pavyzdį. Noriu pabrėžti, kad ne visada internete randama ar "kietų" pilotų pateikiama informacija yra teisinga.

Rekomenduoju visiems prisiminti buvusią diskusiją:
viewtopic.php?f=19&t=3604

Vienas iš komentarų:
"Su šitom juosto skraidyta jau n-kartų. Niekas niekam netrukdė. Šiandien išbandėm su Gintaro sparnu. Nėra net minties apie nesaugumą. "

Skraidau nuo 2012 metų ir esu girdėjęs beveik apie visas buvusias nelaimes mūsų sporte Lietuvoje (o jų buvo daug). Taip, tai pirmas rimtas atvejis su vėliavomis. Bet pažiūrėjus bendrai, tai vos ne visas galima apibendrinti vienu sakiniu: neatsakingas elgesys ir bendruomenės lyderių smerkimas elgtis atsakingai. Tikiuosi, kad bent nauji ateinantys pilotai tokį elgesį pastebės ir šią madą galiausiai pakeis.




Aš sakyčiau, kad turėtų būti draudžiama dėtis, ir būtų visiems ramu, man kažkaip nepatinka tos laidotuvės. Be to, su juostom dažniausiai niekas neskraido laukuose, kur niekas nemato - yra skrendama virš minios pasirodyti. Taip, kiekvieno sprendimas, kiek jie nori rizikuoti savo gyvybe, tačiau yra ir kiti efektai:

1. Besirodydamas gali nukristi ant vaikų minios;
2. Blogiausio scenarijaus atveju pats nepasilaidosi ir kažkas vargs kasdamas tau duobę;
3. Nauji ateinantys pilotai matys, koks tu kietas su juostomis, ir patys pradės taip daryti (šitas efektas labai stiprus).

Dėl minčių, iš techninės pusės taip, atrodytų, kad šiek tiek atleisti trimeriai TIKRIAUSIAI turėtų sumažinti tikimybę nusirauti srautą. Tačiau, suprasdamas iš aerodinamikos pusės kiek tai yra sudėtinga, ir kad ne visada intuityvus spendimai yra teisingi, nežinau, ir tikrai to nerekomenduoju, kol sparno gamintojas to nepatvirtins prisiimdamas atsakomybę apie juostų kabinimo rekomendacijas.
Ernestas K.
+370 601 24619

Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5225
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Ricardas » 05 Rgs 2019, 11:45

Vakar apžiūrėjau Gintaro sparna.
Tai ne pirmos jaunystės sportinis sparnas. Apco NRG 20 , 2013 metų.
leidžiantis tarp medžių kabinosi, tai padraskytas nemažai. Stropų taip pat nemažai nutrauktų ir nurautų iš sparno.
Yra trukusių stropų ir centrinių, kur sparnas neplyšęs. Trūkimai pagrinde netoli sparno.
Pastebėjau kad trimeriai pilnai užtraukti. Surinkinėdami sparną trimerių nelietė.
Nėra manau gerai skrist su užtrauktais trimeriais su juostomis. Aš net startuoju ir leidžiuosi su pusiau atleistais.
Nerviūros nepažeistos.Viena tik plyšusi prie pat oro paėmimo angos sparno centre.

Sujauktas oras neesant vėjui galėjo išprovokuot toje vietoje,tokios būsenos,tokio modelio,užtrauktais trimeriais,prikabintomis juostomis,
Sparno elgesį.

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 107
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 06 Rgs 2019, 14:01

Tam, kad nustoti spėlioti, šiandien su Tadu padarėme eksperimentą su vėliavos juostomis.

Pirmiausia, didelis dėkui Modestui už padovanotas juostas :)

Su traukiamom svarstyklėm pamatavome juostos sukuriamą pasipriešinimą važiuojant ~50 km/h greičiu.

Juosta kaip visi naudoja, 50cm pločio, 4.3 metro ilgio.

Resultatas: Vidutinis vienos juostos pasipriešinimas yra apie 600-700 gramų, bet kartais pašoka iki 1000-1100 gramų (juosta plazdena, todėl kintantis pasipriešinimas).

Imkime maksimalią reikšmę, kai tarkime per visas tris juostas momentinis pasipriešinimas gali pakilti iki 3-3.3 kg. Tai nereiškia, kad negali pasipriešinimas pakilti daugiau - mes tik parašome apie mūsų atliktą matavimą.

Skaičius kiek nustebino, kažkaip tikėjausi, kad bus didesnis pasipriešinimas. Taip pat tai nereiškia, kad jis nedaro įtakos sparnui, sparno nusirovimui. Kaip Ernestas ir minėjo - nesame sparnų konstruktoriai, todėl nežinom, ko nežinom.

Vis tik aš asmeniškai sau pasidariau išvadą, kad man asmeniškai ta rizika yra priimtina skrendant normaliu sparnu (ne per karštu, ne per senu, ne per daug nudrožtu), taip pat būtinai skrist neutraliais ar šiek tiek pradarytais trimeriais. Dar pasitrumpinsiu tas juostas iki kokių 3 metrų ilgio, ir mano vertinimu rizika bus minimizuota.

Kad pilnai paskaičiuoti kiek procentų energijos netenkame dėl juostų, reiktų žinoti sparno kinetinę energiją. Realiai viskas paskaičiuojama, ne raketų mokslas čia. Bet nesu tikras dėl skaičiavimo metodikos, dar reikės pagalvoti, gal su kuo protingesniu pasikonsultuoti.

Iš esmės, man įdomu koks turi būti pasipriešinimas konkretaus sparno su konkrečiu įkrovimo (pagal sparno parametrus), kad tas sparnas pradėtų parašiutuoti, t.y. būtų nutrauktas srautas. Jeigu tai 10kg - tuomet 3kg pasipriešinimo juostos sparną priartina prie nusirovimo per 30 proc. Jeigu sparnui nurauti reikia 30 kg pasipriešinimo - tuomet juostos priartina sparną prie nusirovimo tik 10 proc. Vėlgi, čia tik spekuliuoju.

Gal kas gali prisidėti savo mintimis? :)

Vartotojo avataras
LY2EK
MadPilots™
Pranešimai: 304
Užsiregistravo: 10 Gru 2011, 00:51
Miestas: Molėtai
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė LY2EK » 06 Rgs 2019, 15:35

Dar vienas niuansas, kuris ganėtinai svarbus, ir turėtų būti nepamirštas. Taip, gali būti, kad su sutrumpintomis juostomis sparnas skris, ir iki srauto nurovimo dar bus pakankamai toli. Tačiau klausimas, kas bus, jei srautas nusiraus dėl piloto kaltės. Ar sparnas vis dar turės savo pasyvų saugumą, kai atleidus klevantas srautas pats atsistato? Galbūt ir iš 100 metrų aukščio neatsistatys ir parašiutuos iki žemės? Čia tik dar vienas iš daugelio neapibėžtumų, kurį gauni prisikabinęs juostas.
Ernestas K.
+370 601 24619

Vartotojo avataras
Renvis
Bendramintis
Pranešimai: 1990
Užsiregistravo: 12 Gru 2005, 10:43
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Renvis » 06 Rgs 2019, 18:25

Būtų geriausia jei pabendrautumėte su https://www.facebook.com/jevgenij.blocha
Būtų jums visiems naujokams pas jį praeiti visą kursą parasparnių pilotų, išsilaikyti egzaminus. dauguma Jūsų jo nepažįstate.
Nes dauguma Jūsų išmokote pas instruktorius tik pakilti nuo žemės, įsitikinęs kad teorijos nežinote ir nežinote visko apie pilotavimą parasparniu.
Mes seni pilotai esame beveik visi praėję kursą ir išsilaikę egzaminus, praėję SIF kursą.

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 107
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 06 Rgs 2019, 18:25

Na taip Ernestai, ypač aktualu rikiuotėse. Dažnai rikiuotės eina kartu su juostomis/vėliavomis. Man be juostų dažnai būna, kad sunku taip lėtai skristi rikiuotėje su visais - tenka pritrauktais trimeriais dar ir "rankas pakabint" ant klevantų, kad neįskrisčiau į priešais esantį. O aš skraidau tikrai ne su kažkokiu karštu mažu sparnu, pas mane Nucleon WRC 29 kvadratų. Tai dabar primeskim jei kas skrenda su greitesniu sparnu vėliavas prisikabinęs ir trimerius truputį atsileidęs. Ką jis gali daryti, kad išliktų rikiuotėje? Tik stabdyt klevantom. Su ilgom juostom tikrai gali priartėti prie srauto nurovimo tokiu būdu. Čia kaip sakant pamąstymui.

Vartotojo avataras
Augustas
Pranešimai: 107
Užsiregistravo: 10 Sau 2016, 17:31
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Augustas » 06 Rgs 2019, 18:27

Renvis rašė:
06 Rgs 2019, 18:25
Būtų geriausia jei pabendrautumėte su https://www.facebook.com/jevgenij.blocha
Būtų jums visiems naujokams pas jį praeiti visą kursą parasparnių pilotų, išsilaikyti egzaminus. dauguma Jūsų jo nepažįstate.
Nes dauguma Jūsų išmokote pas instruktorius tik pakilti nuo žemės, įsitikinęs kad teorijos nežinote ir nežinote visko apie pilotavimą parasparniu.
Mes seni pilotai esame beveik visi praėję kursą ir išsilaikę egzaminus, praėję SIF kursą.
Kiek žinau dauguma mūsų "jaunesnių/naujesnių" pilotų Vilniuj esam praėję Blochos teorijos kursą, aš dar prieš kelis metus :) SIVo tik nesigavo šią vasarą. Labai rekomenduoju kas nebuvo pas jį - tikrai verta ir įdomu.

Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5225
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Re: Sparnas ir vėliavos

Standartinė Ricardas » 16 Rgs 2019, 19:44


Skelbti atsakymą