Kęstutis M rašė:Kursai paciame razgare.
Vidas neatvyko
Paskubėjau pranešti, kad Vidas nepasirodė. Atlėkė kaip vėjas, net dulkės rūko. Ir iškart į kombezą ir prie Zenkos motoro. Zenka net cigaro vos neišspjovė. Ir krūtine ir gynė ir įkalbėti bandė, bet klientas visada teisus, teko nusileisti. Persižegnoti variklį ir duot Vidui pabandymui. Bet kadangi oficialiai buvo paskelbtas nemokamu paskaitų vakaras. Tai organizatoriai pradėjo Vidą mokyti teisingai kilti.
Oi reikėjo kantrybės. Nufilmavau tik kulminaciją, kuria teko paredaguoti.
Paskaitų rezultatas – Zenkos variklis cielas.
Ištrauka iš paskaitos
Nepriekaištingus startus ir skraidymą demonstravo Sigis
Robis
Aplankė ir kobrinas iš niekur
Kad jau įsivėliau į diskusiją apie Zeromotorus, tai privalėjau ir pats savo kailiu išbandyti Zenkos kūrinuką su techno-fly jegaine, kad išsklaidyti kai kurias abejones ar dar prie kai ko prisikabinti.
Variklis, kaip ir teigia jo kūrėjai, stebina savo lengvumu. Su pakilimu problemos neiškilo, matyt tai įtakojo tai, kad esu pripratęs prie savo 150 cm pločio lankų, kur reikia jau labai ištiesti rankas ir tai stropos šliaužia jeis. Gal tik minimali problema su įsėdimu , bet tai tik sėdynės susireguliavimo klausimas.
Variklio darbas pasižymi dinamiškumu. Paspaudus gazą, apsukos sukyla akimirksniu ir meta į viršų. Pirmas įspūdis , kad traukos pakankamai, tik ji greit baigiasi ir atsiranda toks jausmas , kad dar būt nors keletą kilogramų traukos. Bendrai paėmus trauka galima sulyginti su 2,88 JPX varikliu. Gal kuriuos nesureguliuotus ir perspjautu.
Kadangi firma garantavo, kad viskas gerai ir kad jei kas lūš, ne dėl piloto klaidos, nereiks kompensuoti, tai nutariau išbandyti ar motoro sukimo momentas neprilenk propo prie lanku, staigus gazo padavimas ir numetimas tiesiojoje ir ant posūkio, ši testą konstrukcija atlaikė, nors ant žiemės minkšti ir ilgi variklio tvirtinimo cilinblokai atrodė įtartinai.
Ore užgesintas variklis laisvai užsiveda rankiniu starteriu be didesnių problemų. Labai patogi plona ir paprasta gazo rankena, delne pakanka vietos ir klevantai ir rankenai ir pilnai sugraibai trimerius. Su mūsų įprasta dviračio rankena nėr ko lyginti. Tai va tokie įspūdžiai iš testavimo.
Klausimas dėl rėmo konstrukcijos ir tvirtumo liko atviras. Niekas nedavė išbandyti tvirtumo, nors Vidas kėsinosi
Todėl galima toliau diskutuoti.
Ačiū Zenonui ir Robiui už pasiskraidymą, Vidui už cirką.