2008m. Lietuvos PPG cempionatas

Ultra lengvų orlaivių Federacijos Reikalai
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Normantas
Pranešimai: 275
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 22:35
Miestas: vilnius

Standartinė Normantas » 29 Bal 2008, 06:15

Mielas Arunai ,tu vel kazka praleidai ,ar ne per daznai. KAUNE negalima jau praeitais metais buvo ,Utena atsisako .o cia atmink kad ciampas LIETUVOS o ne PV. O jei kas tai as is marijapoles .tik kad aerodromas arciau Kauno
...vakar buvo linksma,o siandien ir vel kaip vakar...

Vartotojo avataras
Enriko
Pranešimai: 698
Užsiregistravo: 25 Bal 2007, 21:26
Miestas: Kaunas

Standartinė Enriko » 29 Bal 2008, 10:18

As tai noreciau Sasnavos aero pamatyti. ten visai nieko butu. ir suvalkietes grazios. prisiminciau senus laikus.

Vartotojo avataras
Reno
Pranešimai: 798
Užsiregistravo: 17 Lap 2005, 14:14

Standartinė Reno » 29 Bal 2008, 11:55

Puiku - siandien paaiskejo, kad jeigu del blogu meteo salygu Lietuvos PPG cepmionatas geguzes 16-18 negaletu ivykti, Sasnavos aerodromas mus galetu priimti ir "rezerviniam" laikotarpiui (geguzes 23-25d).
Geguzes 5d. su Normantu planuojam nuvykti i Sasnava - apziuresime aerodromo baze ir suderinsime organizacinius formalumus su Marijampoles aeroklubo vadovybe. Kartu gali dalyvauti ir visi norintys.

Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
Pranešimai: 2233
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ai varom » 07 Geg 2008, 14:47

ULOPF priklauso keturi motorizuotu parasparniu klubai:

"Penktasis Vandenynas";
"Kauno parasparniu klubas";
"Panevezio motorizuotu parasparniu klubas";
"Oranzinis dangus".


Varzybu rungtys bus paskelbtos internete (cia) iki varzybu, vertinimo ir rungciu atlikimo principai varzybu metu nekeiciami ir pretenzijos nepriimamos, jei atitinkamo klubo nariai nedalyvavo varzybu organizavime.

Apie isrinktus kandidatus parasykite i cia.

Sarasa jau pradedu:

1. Aloyzas Liaukus (Penktasis Vandenynas);
2. Aivaras Akramas (Penktasis Vandenynas);
3. ______________ (Kauno parasparniu klubas);
4. ______________ (Kauno parasparniu klubas);
5. ______________ (Panevezio motorizuotu parasparniu klubas);
6. ______________ (Panevezio motorizuotu parasparniu klubas);
7. ______________ (Oranzinis dangus);
8. ______________ (Oranzinis dangus).
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.

Vartotojo avataras
Gintaras
Pilotai
Pranešimai: 202
Užsiregistravo: 06 Gru 2005, 23:25
Miestas: Vilnius-Vieksniai

Standartinė Gintaras » 08 Geg 2008, 21:19

Gerbiamieji 2008 m Lietuvos motorizuotu parasparniu cempionato dalyviai


1 Tikrosios varzybu nuostatos yra apacioje ir tesinyje mano laisko (word formate, Ricardas patalpins ir pranes, kur patalpino)

2 Ipareigoju Ricarda Maticka ideti i skaitykla varzybu nuostatus ir dalyvio paraiskos forma atskirai, kad visi galetu ja lengvai uzpildyti (Ricardai sie nuostatai ir registracijos forma, esanti apacioje bus persiusta tau el pastu ir idek ja tinklapyje ir pranesk sioje Temoje)

3 Rungciu pobudis yra aprasytas nuostatuose

4 Kiekvienas klubas

ULOPF priklauso keturi motorizuotu parasparniu klubai:

"Penktasis Vandenynas";
"Kauno parasparniu klubas";
"Panevezio motorizuotu parasparniu klubas";
"Oranzinis dangus".
PASKIRIA PO DU ASMENIS, TEISEJAUTI VARZYBOMS


5. prasom cempionato dalyvius registruotis sioje temoje. Jei kas nemoka tai padaryt kreipkites pas Ricarda Maticka administratoriu

Aloyzas Liaukus, Gintaras Gaudiesius



Toliau nuostatai greitam pasiskaitymui



LIETUVOS MOTORIZUOTØ PARASPARNIØ ÈEMPIONATO NUOSTATAI

vyks Sasnavos aerodrome Marijampolės aeroklube, 2008 gegužės 16-18 dienomis

ORGANIZUOJA: Lietuvos ULOPF


Organizatorius: ULOPF
Adresas:
Tel.:
Faks.:
El. paštas:
Oficiali interneto svetainė:

Vietos organizatorius:
Adresas
Tel.:
Faks.:
El. paštas:
Oficiali interneto svetainė:

Versija 1.00 – 2008.05.06



KOMPETENCIJOS SFERA
Ðie nuostatai turi būti naudojami kartu su FAI Sporto kodekso Bendrąja ir 10-ąja dalimis, kuriomis bus remiamasi esant neatitikimams tarp jų ir šiame dokumente išdėstytų nuostatų tekstų.


TURINYS

1 dalis.
1 DALIS VISOMS KLASËMS
1.1 BENDROJI DALIS
1.2 PROGRAMOS DATOS
1.3 TEISËJAI
1.4 DALYVAVIMAS
1.5 DRAUDIMAS
1.6 KALBA
1.7 MEDALIAI IR APDOVANOJIMAI
1.8 ÈEMPIONATO KLASËS
1.9 BENDROS VARÞYBØ TAISYKLËS
1.10 SKRYDÞIO IR SAUGUMO NUOSTATOS
1.11 VARÞYBØ UÞDUOTYS
1.12 UÞDUOÈIØ VERTINIMAS
1.13 GNSS SKRYDÞIO DUOMENØ ĮRASAI
1.14 Rezultatų Skaičiavimas

2 Dalis.
2.1 BENDROSIOS PASTABOS
2.2 SKRYDÞIØ KONTROLË
2.3 UÞDUOÈIØ ATLIKIMAS
2.4 REZULTATØ SKAIÈIAVIMAS

3 dalis.
3.1. Dalyvio paraiškos forma


1 DALIS

1.1 BENDROJI DALIS

Èempionato tikslas – suorganizuoti geras ir malonias varžybas, siekiant išaiškinti atskirų klasių nugalėtojus bei sustiprinti skirtingų pilotų bei įvairių tautų atstovų draugystę (S10 4.2).

1.2 PROGRAMOS DATOS

Treniruotės, orlaivių patikrinimas, registracija: nuo 2008 m. Gegužės 16 d. (penktadienis) iki Gegužės 17 d. 8 val. Ryto (Ðeštadienis)
Atidarymo ceremonija: 2008 m. Gegužės 17 d., šeštadienis
Pirmasis varžybų instruktažas: 2008 m. Gegužės 17 d., šeštadienis
Varžybų dienos: nuo 2008 m. Gegužė 17 d. (šeštadienis) iki 18 d. (sekmadienis)
Uždarymo ceremonija, apdovanojimų dalinimas: 2008 m. Gegužės 18d. Sekmadienis d.,

1.3 TEISËJAI

Varžybų direktorius
Varžybų direktoriaus pavaduotojas

Varžybų koordinatorius, padėjėjas
Stebėtojas

1.4 DALYVAVIMAS

Varžybose gali dalyvauti visi klubai – aktyvios ir asocijuotos FAI narės, turinčios teisę pristatyti 5 pilotus PF1 klasėje, 4 pilotus ir vieną neįgalų (invalido vežimėliu judantį) pilotą PL1 klasėje, 2 orlaivius PF2 klasėje ir 3 orlaivius PL2 klasėje bei po vieną moterišką komandą kiekvienoje klasėje.
- Paraiškos dalyvauti turi būti pateikiamos užpildant pateiktą Dalyvio paraiškos formą.
- Dalyvio mokestis yra toks:

Į dalyvio mokestį įskaičiuota: (atitinkamai papildyti ar ištrinti):
- Veikla varžybų metu (užduočių nustatymas, kontrolė ir vertinimas)
- Visa varžybų medžiaga (žemėlapiai, užduočių aprašymai, ir t.t.)
- Nemokamas naudojimasis aerodromu ir nemokamas įėjimas į visus oficialius renginius.
- Vieta kempinge visai komandai (vanduo, elektra ir viena palapinė)
- Viešbutis: nakvynė (2 naktys) ir maitinimas (2 dienos)


1.5 DRAUDIMAS

Rekomenduojame įsigyti asmeninį draudimą nuo nelaimingų atsitikimų visiems komandos nariams ir orlaivio draudimą nuo žalos.
Dalyvio paraiškos formoje nurodyto draudimo dokumentinį įrodymą privaloma pateikti organizatoriams registracijos metu. (GS. 3.9.6)

1.6 KALBA

Oficiali čempionato kalba yra Lietuvių

1.7 MEDALIAI IR APDOVANOJIMAI

ULOPF medaliais bus apdovanoti:
- Pilotai, kiekvienoje klasėje užėmę pirmą, antrą ir trečią vietas.
- ULOPF Diplomais bus apdovanoti užėmusieji nuo pirmos iki dešimtos vietos.
Taurėmis/medaliais bus apdovanotos moteriškos komandos, atskiroje klasėse užėmusios pirmąsias tris vietas su sąlyga, kad toje klasėje dalyvavo mažiausiai 5 moteriškos komandos. Jei klasės varžybose dalyvauja 4 ar mažiau moteriškų komandų, tuomet bus apdovanojama tik geriausioji.

1.8 ÈEMPIONATO KLASËS

Gali būti organizuojamos čempionato varžybos šiose klasėse (S10 1.5):
PF1, PF2, PL1 ir PL2
Kiekviena klasė yra atskiras čempionatas ir bus stengiamasi kiek įmanoma vengti kelių klasių susikirtimo.

1.8.1 KLASËS VARÞYBØ GALIMUMAS (S10 4.3.2)

Tam, kad čempionatas būtų organizuojamas, kiekvienoje klasėje turi varžytis ne mažiau kaip 4 atstovai, sumokėję savo dalyvių mokesčius.

1.8.2 ÈEMPIONO VARDO SUTEIKIMAS

Bet kurios klasės čempiono vardas suteikiamas tik tuomet, jei buvo bent 4 atskiros rungtys.

1.9 BENDROSIOS VARÞYBØ TAISYKLËS

1.9.1 REGISTRACIJA

Atvykę, komandos vadovas ir nariai privalo užsiregistruoti Registracijos tarnyboje, kur bus patikrinti jų dokumentai ir kur jie gaus papildomas nuostatas ir informaciją. Būtina turėti tokius dokumentus:
- Piloto licencija ir kvalifikacijos arba skrydžių registracijos knygeles
- Varžybų dalyvio tautybę įrodantis dokumentas
- Gali būti galiojanti FAI Sporto licencija pilotui ir navigatoriui
- Orlaivio tinkamumo skraidyti pažymėjimas jeigu toks yra, arba Leidimas skristi ir minimalaus greičio deklaracija
- Draudimo liudijimas
- Patvirtinimas, kad dalyvio mokesčiai sumokėti.
Registracijos tarnyba dirbs skelbimų lentoje nurodytu laiku.
Pateikę prašymą, komandos vadovai gali patikrinti registracijos formas prieš konkursinį skraidymą

1.9.2 PILOTO IR NAVIGATORIAUS KVALIFIKACIJOS

Varžybose dalyvaujantis pilotas privalo turėti standartą, atitinkantį tarptautinių varžybų reikalavimus, bei turėti galiojančią piloto licenciją ar skrydžių registracijos knygelę. Navigatorius negali būti jaunesnis nei 14 metų.

1.9.3 ORLAIVIS IR KITA SUSIJUSI ĮRANGA

Varžybų dalyvio turimas orlaivis ir įranga turi atitikti šiam renginiui taikomus standartus ir tinkamai veikti.
Kiekvienas orlaivis turi turėti galiojantį Tinkamumo skraidyti pažymėjimą (jeigu toks yra išduotas) arba Leidimą skristi, galiojantį ir skraidymams varžybose. Toks dokumentas privalo būti išduotas orlaivio gamybos šalyje, varžybų dalyvių šalyje arba varžybų organizatorių šalyje arba tokioje šalyje patvirtintas. Orlaivis visais atvejais privalo atitikti FAI Ultralengvųjų lėktuvų ar Motorizuotų parasparnių apibrėžimą (S10 1.3).
Visų varžybų metu orlaivis privalo skristi kaip vienas konstrukcinis vienetas su tuo pačiu dalių rinkiniu, kuris naudojamas pačią pirmą dieną, išskyrus tai, kad propelerius galima keisti su sąlyga, jog neviršijama svorio/masės riba ir Tinkamumo skraidyti pažymėjimo ar Leidimo skristi galiojimas išlieka. (S10 4.13.2)
Registracijos metu visi orlaiviai turi būti prieinami, kad galima būtų atlikti ir patvirtinti jų skraidymo deklaruotą konfigūraciją. Organizatoriai turi teisę patikrinti atitikimą klasės ir tinkamumo skraidyti reikalavimams ir, jei reikia, saugumo sumetimais nutupdyti bet kurį orlaivį bet kuriuo varžybų momentu.
Visi orlaiviai privalo turėti paprastą kuro bako sandarinimą plombavimo būdą.

1.9.4 KOMANDOS VADOVO ATSAKOMYBË

Komandos vadovas palaiko ryšį tarp organizatorių ir savo komandos. Jis yra atsakingas už tinkamą savo komandos narių elgesį, privalo užtikrinti, kad jie neskristų jei serga arba jei turi kokių nors negalių, galinčių sukelti pavojų kitiems, ir kad jie visi būtų perskaitę ir supratę taisykles.

1.9.5 TAISYKLIØ IR NUOSTATØ STATUSAS

Pradėjus skraidymus pirmąją varžybų dieną, taisyklės ar nuostatos nebegali būti keičiamos. Jokie papildomi taisyklių reikalavimai, papildyti varžybų metu, negalios atgaline data. Draudžiama keisti varžybų dalyvius, jiems pereiti į kitą klasę ar pakeisti savo orlaivį (S10 4.6.2 & 4.10.2).

1.9.6 POILSIO DIENOS

(parašyti, ar jos suteikiamos, ar ne ir kokiais atvejais, pvz., poilsio dienos bus tik dėl blogo oro ar nenumatytos avarinės situacijos).

1.9.7 SKUNDAI IR PROTESTAI

Dėl kokio nors dalyko nepatenkintas varžybų dalyvis per savo komandos vadovą pateikti varžybų Direktoriui raštišką skundą.
Skundai privalo būti pateikiami ir sprendžiami tuoj pat. Skundai dėl preliminarių taškų privalo būti pateikti raštu per laiko tarpą, nurodytą PRELIMINARIØ taškų sąraše/lentelėje (A3, 1.6.1.8).
Skundas, galintis įtakoti užduoties atlikimo rezultatą, privalo būti išnagrinėtas, o raštiškas atsakymas į skundą privalo būti pateiktas raštu prieš paskelbiant bet kokį oficialų taškų sąrašą/lentelę .
Jei varžybų dalyvio sprendimas netenkina, komandos vadovas gali pareikšti raštišką protestą Direktoriui per 12 valandų po to, kai paskelbiamas OFICIALUS taškų lentelė/sąrašas arba per dvi valandas, jei vyksta paskutinė varžybų rungtis. Protesto pateikimo mokestis yra 50 Lt (S10 4.30)

1.10 SKRYDÞIØ IR SAUGUMO TAISYKLËS

1.10.1 INSTRUKTAÞAI

Instruktažai komandų vadovams ir/arba varžybų dalyviams bus organizuojami kiekvieną skraidymo dieną. Susitikimų (ar nukeltų susitikimų) dėl instruktažo laikai ir vietos bus aiškiai nurodyti.
Visi instruktažai bus organizuojami Lietuvių kalba bei bus konspektuojami, bus atliekamas jų garso ar vaizdo įrašas. Išsamus užduočių aprašymas, meteorologinė informacija, skrydžių saugumo reikalavimai, baudos ir išsami informacija apie visas zonas, kuriose draudžiama skraidyti ar kuriose skraidymas ribojamas , bus būtinai pateikta raštu komandos vadovams, teisėjams ir varžybų koordinatoriams. (S10 4.17.1)
Kiekvienos užduoties aprašyme bus išdėstyta pasiruošimo skraidymams, pakilimo, užduoties atlikimo ore, nusileidimo ir taškų surinkimo tvarka, nurodant ir galimas baudas. (S10 4.17)
Skrydžių saugumo reikalavimams, išdėstytiems instruktažo metu, suteikiamas nuostatų statusas. (S10 4.17.3)
Be instruktažų, Direktorius gali sušaukti komandų vadovų susirinkimus; jie bus organizuojami per 18 val. esant penkių ar daugiau komandų vadovų reikalavimui. (S10 4.18)

1.10.2 ĮSTATYMØ LAIKYMASIS

Kiekvienas varžybų dalyvis privalo laikytis šių čempionato ir šalies įstatymų ir skrydžių taisyklių. (S10 4.19.1)

1.10.3 PASIRUOÐIMAS SKRYDÞIUI

Kiekvienas pilotas privalo atlikti priešskrydinį savo orlaivio patikrinimą; orlaiviu skristi draudžiama, jei jis nėra paruoštas. (S10 4.19.3)

1.10.4 SKRYDÞIØ APRIBOJIMAI

Kiekvienu orlaiviu skrendama laikantis jo Tinkamumo skraidyti pažymėjimo ar Leidimo skaidyti apribojimų. Privaloma vengti bet kokių manevrų, keliančių pavojų kitiems varžybų dalyviams ar žiūrovams. Draudžiamas bet koks nesankcionuotas figūrinis skraidymas.(S10 4.19.2)

1.10.5 ÞALA KITO VARÞYBØ DALYVIO ORLAIVIUI

Organizatoriai turi būti nedelsiant informuoti apie bet kokią žalą, o orlaivis tuomet gali būti remontuojamas. Bet kokios detalės gali būti keičiamos identiškomis, išskyrus didžiausias orlaivio dalis, pavyzdžiui, motorizuoto parasparnio sparnas gali būti pakeičiamas panašiu modeliu ir turėti tą pačią sertifikaciją ir tas pačias charakteristikas. Pastaba: pakeitus pagrindines detales gali būti skirta bauda. (S10 4.19.4)
Orlaivis gali būti pakeistas su Direktoriaus sutikimu, jei orlaivis patyrė žalą ne dėl piloto kaltės. Keitimą atlikti galima pakeičiant tik identišku tipu ar modeliu ar panašaus arba mažesnio galingumo orlaiviu, kuris tinka skristi toje pačioje klasėje.(S10 4.19.5)

1.10.6 BANDOMASIS IR KITI SKRYDÞIAI

Varžybų dieną joks varžybų dalyvis negali pakilti iš varžybų aikštelės be Direktoriaus leidimo. Gali būti suteiktas leidimas atlikti bandomąjį skrydį, tačiau prasidėjus tos klasės rungtynėms pilotas privalo nusileisti ir pakilti atlikti varžybų užduoties. Prieš užduotį treniruotis atlikti tą užduotį draudžiama. (S10 4.21)

1.10.7 GERA FIZINË BÛKLË

- Pilotas gali skristi tik būdamas geros fizinės būklės. Apie bet kokį sužalojimą, geriamus vaistus, kurie gali įtakoti piloto pasirodymą ore, turi būti pranešta Direktoriui prieš skrydį.
- Kiekviena šalis yra pilnai atsakinga už kovą su dopingu. Bet kurio varžybų dalyvio atžvilgiu bet kuriuo metu gali būti imtasi antidopingo kontrolės priemonių.
- Sprendimą imtis antidopingo kontrolės priemonių gali priimti FAI, organizatorius ar organizatoriaus šalies valdžios institucija.
- Visą atitinkamą informaciją rasite FAI interneto puslapyje: www.fai.org/medical

1.10.8 DISCIPLINA AERODROME

Instruktažo metu bus paaiškinti manevravimo signalai, žiedinė trasa ir nusileidimo modeliai – jų privaloma laikytis. Minėtų nuostatų nesilaikymas bus baudžiamas.

1.10.9 SUSIDÛRIMO VENGIMAS

Visuomet privaloma budriai stebėti situaciją. Orlaivis, įtrauktas į termiką/terminę srovę netoli nuo kito orlaivio, privalo suktis ta pačia kryptimi, kaip ir pirmasis, nepriklausomai nuo to, kiek aukščio juos skiria.
Varžybų dalyvis, pakliuvęs į susidūrimą ore, privalo nutraukti savo skrydį, jei įtariama, kad pažeistas konstrukcinis orlaivio vientisumas. (S10 4.20.5)

1.10.10 SKRIDIMAS DEBESYSE

Skristi debesyse draudžiama, o orlaivis negali turėti jokių girokompaso priemonių ar kitos įrangos, leidžiančios skristi be vizualaus ryšio su žeme (S10 4.20.6)

1.10.11 ELEKTRONINË ĮRANGA

Leidžiama turėti ir naudoti CIMA patvirtintus GNSS flight recorders ir ELT’s be balso perdavimo galimybės. Užantspauduotus mobiliojo ryšio telefonus galima turėti su savimi ir naudoti nusileidus arba kritiniu atveju; esant sugadintam antspaudui, privaloma nedelsiant informuoti Direktorių. Visa kita elektroninė įranga, suteikianti realių ar potencialių bendravimo ar navigacijos galimybių, turi būti deklaruojama, o jos turėjimą turi patvirtinti Èempionato direktorius. (S10 4.22.3)
Prieš kiekvieną užduotį Direktorius privalo paprašyti maršalų patikrinti, ar nepažeistos taisyklės ir reikalavimai. Bauda – diskvalifikavimas iš varžybų.
Įrenginį aprašantį dokumentą varžybų dalyvis pasirašo tą įrenginį užantspauduojant, o dokumentas lieka organizatoriams. Po užduoties, jei antspaudas nepažeistas, dokumentai grąžinami kiekvienam varžybų dalyviui, atėjusiam nuimti įrenginio antspaudą. Jei skiriant taškus dokumentą vis dar turi organizatoriai, varžybų dalyviui skiriama 100% užduoties bauda.

1.10.12 PAÐALINË PAGALBA VARÞYBØ DALYVIAMS

Draudžiama gauti bet kokią navigacinę pagalbą ar pagalbą nustatant termikų/terminių srovių vietas iš varžybose nedalyvaujančių orlaivių, įskaitant ir varžybose dalyvaujančius orlaivius, tuo metu neatliekančius varžybų užduočių savo klasėje. Taip stengiamasi kiek įmanoma geriau užtikrinti, kad visi dalyviai varžytųsi nepadedami ir nekontroliuojami jokių pašalinių asmenų. (S10 4.22)

1.11 ÈEMPIONATO UÞDUOTYS

1.11.1 BENDROJI DALIS

Siekiant užtikrinti, kad čempionato užduotis būtų įskaitinė, visiems atitinkamos klasės varžybų dalyviams bus suteikta galimybė atlikti bent vieną varžybinį skrydį suteikiant laiko užduočiai atlikti.
Užduotys kiekvienai klasei gali būti skirtingos, o gali būti taip, kad visoms klasėms bus pateikta tokia pati užduotis. (S10 4.24.4)
Varžybų dalyviui paprastai bus leidžiama vienai užduočiai atlikti pakilti vieną kartą, ir konkrečiai užduočiai atlikti galima bus skristi vieną kartą. Varžybų dalyvis gali grįžti į aerodromą per 5 minutes po pakilimo dėl saugumo priežasčių arba sugedus GNSS skrydžių registratoriui. Pastaruoju atveju gali būti suorganizuotas pakartotinis startas be baudų, tačiau tuo pat metu turi būti užtikrinta, kad varžybų dalyvis negautų jokios naudos iš pakartotinio starto. Išimtys ir baudos bus nurodytos Užduočių aprašyme. (S10 4.25.2)
Tikslumo užduotys gali būti derinamos su kitomis užduotimis arba skiriamos atskirai.

1.11.2 UÞDUOTIES LAIKAS

Pakilimų, pakilimo langų uždarymų, posūkių ir paskutinių nusileidimų laikai bus fiksuojami raštu. Jei startas atidedamas, nurodyti laikai bus atitinkamai pavėlinti, išskyrus atvejus, kai instruktažo metu nurodyta kitaip.

1.11.3 UÞDUOTIES ATIDËJIMAS AR ATÐAUKIMAS

Direktorius gali atidėti skridimą po to, kai buvo pradėti pakilimai, jei tęsti rungtį tampa pavojinga. Jei atidedamas laikas yra pakankamai ilgas ir bet kuris varžybų dalyvis gali įgyti nesąžiningą pranašumą, varžybų rungtis atšaukiama. Visiems atskiros klasės varžybų dalyviams pakilus ar turėjus galimybę pakilti varžybų rungtis nebus atšaukiama, išskyrus Force Majeure atvejus. (S10 4.25.3)

1.11.4 UÞDUOÈIØ RÛÐYS

Bus įtraukiamos tik CIMA patvirtintos ar į S10 A4 įrašytos užduotys:
A) Skrydžio planavimas, navigacija įvertinant greitį ir laiką. Kuras neribojamas.
B) Kuro ekonomija, greičio ribos, trukmė, su apribotu kuru.
C) Tikslumas
Prie šių nuostatų pridedamas užduočių katalogas (ir taškų už jas skaičiavimo sistemos), kuriuo bus remiamasi čempionato metu.

1.11.5 UÞDUOÈIØ ATLIKIMAS

Bet kurią rungties dalį galima skristi taip:
a) pagal nustatytą kursą laikantis instruktažo metu nurodytos krypties,
b) pagal skrydžio metu pasirinktą kursą laikantis piloto pasirinktos krypties,
c) pagal vietos modelį, nurodytą instruktažo metu.
Galutinė atlikta užduotis yra aukščiau nurodytų skrydžio variantų kombinacija. Pakilimo komanda gali būti:
- Planinio pakilimo komanda pagal Organizatoriaus balsavimą/sprendimą burtų keliu,
- Atviras starto langas,
Faktinė planinė pakilimo komanda pridedama prie atitinkamo Užduočių aprašymo.
Jei užduoties dalims atskirti reikia nusileidimo ir kilimo, smulkesnė informacija bus pateikta Užduočių aprašyme ir instruktažo metu.

1.11.6 NEPLANUOTI NUSILEIDIMAI

Už neplanuotus nusileidimus nebus skiriama taškų, išskyrus atvejus, kai instruktažo metu aiškiai nurodoma kitaip. Jei pilotas nusileidžia už aerodromo įskaitinės bazės ribų, jis privalo informuoti organizatorius telefonu kiek įmanoma greičiau ir ne vėliau nei pasibaigiant užduoties laikui. Jis gali nuimti kuro bako antspaudą ir parskristi atgal ar grįžti keliu. Nusileidimo vietą patvirtinantys įrodymai – tai nuotraukos bei liudininko ar liudininkų vardai ir adresai (ne piloto komandos narių). Grįžęs į bazę, pilotas privalo nedelsdamas nueiti į Kontrolės skyrių su savo ataskaita ir vaizdine medžiaga. Ðios tvarkos nesilaikymas be rimtos priežasties gali būti baudžiamas neskiriant taškų už užduotį, apmokestinant iškviestos pagalbos tarnybos paslaugas ar diskvalifikuojant. (S10 4.27)

1.11.7 SKRYDÞIO RIBOS

Už skrydžius, pasibaigusius už ribų, taškai skiriami tik iki tos vietos, kur tiesi linija nuo starto vietos ar paskutinio posūkio vietos ir nusileidimo vietos kerta minėtą ribą, išskyrus atvejus, kai instruktažo metu duodamas leidimas kirsti minėtas ribas.(S10 4.28)

1.11.8 KRITINËS SITUACIJOS

Varžybų dalyvis, nusileidęs padėti sužeistam pilotui neturėtų būti Direktoriaus baudžiamas dėl tokio savo veiksmo.

1.11.9 SAUGOS ZONA

Tai yra aiškiai pažymėta zona, į kurią kartas nuo karto orlaivis turi būti perkeliamas pagal Direktoriaus nurodymus. Jokie saugos zonoje esantys orlaiviai be aiškaus Direktoriaus leidimo negali būti liečiami ar judinami, išskyrus tuomet, kai jie iškeliami iš saugos zonos. Saugos zonos taisyklių nesilaikantys varžybų dalyviai gali būti baudžiami.

1.11.10 ĮSKAITINË ZONA

Tai yra aiškiai pažymėta zona, į kurią kartas nuo karto Direktoriaus nurodymu turi atvykti įgula su savo orlaiviu, dažniausia norint įvertinti rezultatus, išmatuoti kuro kiekį ir patikrinti kuro bako antspaudus, kuro sistemas, telefonų antspaudus ir pan. Būdama įskaitinėje zonoje, be aiškaus Įskaitinės zonos maršalo leidimo įgula neturi teisės kalbėtis su niekuo kitu arba keisti savo orlaivių ar turimų daiktų konfigūracijos. Įskaitinės zonos taisyklių nesilaikantys varžybų dalyviai gali būti baudžiami.

1.12 UÞDUOÈIØ VERTINIMAS

1.12.1 LAIKO SKAIÈIAVIMAS

Visi laikai skelbiami, fiksuojami ir skaičiuojami vietos laiku ar pagal chronometražą, suapvalinus iki tiksliausio leidžiamo laiko skaičiavimo vieneto. (žr. S10 5.2.6 ir 5.2.7)

1.12.2 KURO UÞPYLIMAS

Kuras gali būti matuojamas pagal svorį ar tūrį, tačiau kiekvieno kuro pasipildymo metu matavimo variantas išlieka tas pats. Išmatuoto kuro kiekis apima ir su benzinu susimaišiusią alyvą. Pagal tūrį matuojamas kuras turi būti ±10°C ribose su aplinkos temperatūra.
Kuro pasipildymas atliekamas laikantis instruktažo metu išdėstyta tvarka ir nurodymais. Orlaiviui neatvykus laiku, pilotas gali būti baudžiamas.
Oficialūs stebėtojai rinks dokumentinius įrodymus, patvirtinančius, kad visų varžybų dalyvių kuro sistemos antspauduojamos nedelsiant po to, kai užpilama kuro ir kad visų varžybų dalyvių kuro sistemų antspaudai patikrinami iškart po nusileidimo.

1.12.3 TIKSLUMAS

Nusileidimo tikslumas tikrinamas remiantis vaizdo kamerų duomenimis.

1.12.4 VARTAI, POSÛKIAI IR ÞYMEKLIAI

Vartai paprastai yra tiesi 250m pločio linija statmena nurodytai trasai.
Vartai gali būti:
- žinomi vartai. Apie jų padėtį ir aukštį, kuriame jie turi būti kertami, bus informuojama.
- Paslėpti vartai. Bus informuojama apie aukštį, kurio reikia laikytis atskirose kurso dalyse, kuriose jie išdėstyti.
Vartų kirtimo faktas ir laikas bus fiksuojamas maršalų ataskaitose arba pagal GNSS įrašų parodymus kaip kad nurodyta instruktažo metu.
Kontroliniai punktai gali būti: geografinis taškas, žemės žymeklis, nusileidimo žymeklis arba paspiriama koja lazda.
Kontroliniai punktai gali būti:
- Þinomi kontroliniai (posūkio) punktai. Apie jų padėtį bus informuojama ir pateikiami jų aprašymai.
- Paslėpti kontroliniai punktai. Bus pateikiama informacija apie trasą, palei kurią jie išdėstyti ir pateikiami jų aprašymai.
Įrodymas, kad kontrolės punktas pasiektas, gali būti:
- Nuotrauka
- Varžybų dalyvis įrašo jo simbolį ir vietą deklaracijoje
- Maršalo ataskaita
- Skrydžio įrašiklių parodymai
Konkretūs reikalavimai bus pateikti Užduočių aprašyme.

1.13 GNSS SKRYDÞIØ ĮRAÐIKLIAI

1.13.1 GNSS skrydžių įrašikliai parodymų ir kitų parodymų/įrodymų formų santykis yra toks: (pabraukti reikiamą)
- Visi orlaiviai privalo turėti FR, kuris bus naudojamas kaip pirminių įrodymų šaltinis
- Sugedus pirminiam FR, kaip antrinis parodymų/įrodymų šaltinis bus naudojamas antrasis FR, fotografiniai įrodymai ar stebėtojų ataskaitos.
1.13.2 Naudoti galima tik CIMA patvirtintus FR, kuriais privaloma naudotis griežtai laikantis jų patvirtinimo dokumentų reikalavimų. (S10 A6)
1.13.3 Èempionate piloto naudojamu FR pasirūpina pats pilotas. Ant FR pakuotės turi būti aiškiai užrašytas piloto vardas ir čempionato dalyvio numeris, ir (jei reikia) ši informacija privalo būti įrašyta į FR atmintį.
1.13.4 Jei reikia, pilotas privalo organizatoriams pateikti duomenų perdavimo kabelį ir duomenų perkėlimo programinės įrangos kopiją 1,44Mb diskelyje.
Prieš prasidedant čempionatui, kiekvienas FR privalo būti pateiktas kartu su jo CIMA patvirtinančiu dokumentu, kad organizatoriai galėtų patikrinti ir užsirašyti jo tipą ir serijos numerį. Pilotas privalo užtikrinti, kad jis visiškai atitinka visus patvirtinimo dokumento reikalavimus, t.y. kad gamintojo antspaudai yra nepažeisti ir kad įrenginys turi duomenų jungties antspaudavimo įrenginį, jei tokio reikalaujama – priešingu atveju organizatoriai neleis įrenginiu naudotis.
Prasidėjus čempionatui, pilotas visuomet privalo naudotis tik tuo pačiu FR. Įvykus rimtam gedimui, galima naudoti kitą FR, prieš tai įrenginį kartu su jo CIMA patvirtinančiu dokumentu pateikus organizatoriams, kad jie galėtų įrenginį patikrinti ir užsirašyti jo tipą ir serijos numerį.
Visus FR privaloma pateikti organizatoriams patikrinti prieš pat kiekvienos užduoties pradžią. Pateikiant antrinius įrodymus, abu įrodymų rinkiniai turi būti aiškiai pažymėti atitinkamai 1 ir 2. skrydis bus tikrinamas remiantis tik vienu įrodymų rinkiniu.
1.13.5 Piloto atsakomybė – užtikrinti, kad jis pilnai ir tinkamai supranta savo FR funkcijas ir galimybes, pvz., kaip naudotis PEV (vietos žymejimo įrenginio mygtukas) žymėjimo mygtuku, užtikrinti, kad įrenginio baterija būtų pilnai pakrauta, kad antena tinkamai nustatyta ir pan.
1.13.6 Naudojantis FR duomenimis taškams skaičiuoti, organizatoriai privalo būti apsilankę visose vietose, kurios gali įtakoti rezultatų skaičiavimą ir būti užfiksavę tų vietų, pvz., posūkių, paslėptų vartų ir pan., GNSS. Jokiu būdu nepriimtina fiksuoti minėtų vietų pozicijas remiantis tik žemėlapiais. Atskirai turi būti pateikta informacija apie punktus, už kuriuos taškai bus skaičiuojami nesiremiant FR įrodymais (pvz., kadangi ties paslėptais vartais laiką fiksuoja maršalas).
1.13.7 Taškais įvertinama zona už FR nepriklauso nuo jokių kitų zonų ar sektorių (pvz., foto sektorius). Taškais įvertinama zona paprastai būna 200 m spindulio ir begalinio aukščio cilindras.
Norint gauti nustatytą taškų skaičių, reikia arba pakliūti į minėtą apskritimą, arba per apskritimą turi eiti linija, jungianti du nuoseklius trasos taškus. Papildomai pagal užduotį gali būti reikalaujama, kad vienas iš šių taškų būtų susietas su (vietos žymejimo įrenginio mygtukas) (PEV).
Skundai dėl netikslaus fizinio taškais įvertinamos zonos pozicionavimo pagal posūkį nebus priimami, išskyrus atvejus, kai galima parodyti, kad fizinė vietos pozicija/lokacija yra už spindulio apskritimo ribų R= Rp/2, kur Rp= spindulys arba organizatorių nustatytos taškais įvertinamos zonos dydis (t.y. fizinė pozicija/lokacija privalo būti pusės vartų pločio vidinio apskritimo ar taškais įvertinamos zonos spindulio ribose).
1.13.8 Vartų ar punkto kirtimo laikas fiksuojamas iškart juos kertant.

1.14 REZULTATØ SKAIÈIAVIMAS

1.14.1 BENDROJI DALIS

Bendri rezultatai bus skaičiuojami pagal kiekvieno varžybų dalyvio įvertintų užduočių taškų sumą, o nugalėtojas bus tas, kuris surinks didžiausią bendrą taškų sumą savo klasėje. (S10 4.29.2)
Varžybų dalyviui skiriami taškai bus apvalinami iki artimiausio sveiko skaičiaus, o 0,5 įvertinimas apvalinamas iki didesnio sveiko skaičiaus. (S10 4.29.5)
Atstumai, negauti pagal GNSS, skaičiuojami remiantis oficialiu žemėlapiu ir apvalinami iki 0,5 km. (S10 4.29.6)
Neskridęs pilotas gauna 0 taškų, o taškų lentelėje/sąraše įrašoma DNF arba “Neskrido” ("Did Not Fly"). Diskvalifikuotas pilotas gauna 0 taškų ir įrašoma DSQ arba “Diskvalifikuotas” ("Disqualified") (S10 4.29.7)
Baudos taškai atimami iš rezultato po to, kai baigtas taškų skaičiavimas už tą užduotį.(S10 4.29.8)
Jei dėl kokių nors priežasčių piloto įvertinimas taškais įskaitant ir baudas yra neigiamas, jo užduoties atlikimo įvertinimas bus skaičiuojamas kaip 0. Neigiami rezultatai neperkeliami. (S10 4.29.10)
Skaičiuojant rezultatus bus naudojami šie standartiniai simboliai:
V = greitis, D = atstumas, T = laikas
Naudojama rezultatų skaičiavimo sistema turi būti patvirtinta FAI Ultralengvųjų lėktuvų komisijos ir prisegta prie šių čempionato Nuostatų.
Taškų sąrašuose/lentelėse turi būti nurodyta užduoties data bei taškų sąrašo/lentelės išdavimo data ir laikas, užduoties aprašymas, užduoties numeris, dalyvaujančios klasės, kiekvieno varžybų dalyvio vardas, šalis, jo numeris ir rezultatas.
Taškų sąrašai/lentelės bus pažymėti Preliminarūs, Oficialūs, taip pat pažymima, jei yra paduotas protestas, Galutiniai. Preliminarus sąrašas/lentelė tampa Galutiniu tik po to, kai išnagrinėjami visi skundai. Rezultatai negali būti keičiami po to, kai Preliminarus sąrašas/lentelė tampa Galutinis. (S10 4.29.1)
Jei prieš čempionato pabaigą išsiaiškinama, kad sugedo GNSS skrydžių analizė ar rezultatų skaičiavimas, ir toks gedimas kilo dėl techninių nesklandumų dėl Varžybų Direktoriaus ar rezultatų skaičiavimo darbuotojų arba dėl įrangos, naudojamos GNSS skrydžių analizei ar rezultatų skaičiavimui, klaidos, toks gedimas privalo būti ištaisytas nepriklausomai nuo laiko, skirto skundams ir protestams. (S10 4.29.11)

1.14.2 BAUDOS

Apskritai, bet koks skrydžių, saugumo ar užduočių nuostatų pažeidimas bus baudžiamas.
Veiksmai, už kuriuos paprastai diskvalifikuojama:
a) Užtraukiamas blogas vardas čempionatui, jo organizatoriams, FAI ar sporto kodeksui. Ðiai kategorijai priklauso ir priešiškų “taktinių protestų” organizavimas.
b) Uždraustų medžiagų naudojimas.
c) Nesankcionuota veikla su orlaiviu Saugos zonoje.
d) Skrydis už orlaivio nurodyto skrydžio ribų ar pavojingas manevravimas.
e) Skrydis ar bandymas skirsti su draudžiama įranga.
f) Nesankcionuota pagalba vykdant užduotį.
g) Draudžiama veikla su firmine technine ar programine CIMA patvirtinta GNSS įranga.

FAI Sporto kodeksas – 10 skyrius - 2008 PRIEDAS 3 –3 DALIS, MOTORIZUOTI PARASPARNIAI




2 dalis.

2.1 BENDROSIOS PASTABOS

2.1.1 SKRYDÞIO NUOTOLIS

Visi orlaiviai turėtų būti pasiruošę nuskristi 100 km. atstumą

2.1.2 SAUGOS ZONA

Tai yra aiškiai pažymėta zona, į kurią kartas nuo karto orlaivis turi būti perkeliamas pagal Direktoriaus nurodymus. Jokie saugos zonoje esantys orlaiviai be aiškaus Direktoriaus leidimo negali būti liečiami ar judinami, išskyrus tuomet, kai jie iškeliami iš saugos zonos.
Saugos zonos taisyklių nesilaikantys varžybų dalyviai gali būti baudžiami.

2.1.3 TIKSLUS PAKILIMAS

Jis apibūdinamas kaip bandymas pakilti, kai sparno kupolas nebeliečia žemės tarp to momento, kai jis atsiplėšia nuo žemės pirmą kartą iki dešimt sekundžių po to, kai visas orlaivis, įskaitant ir pilotą, pakyla į orą.

2.1.4 TÛPIMO ZONA

- Tūpimo zona yra aiškiai pažymėta 100m x 100m teritorija.
- Viena tūpimo zona bus skirta 30 varžybų dalyvių.
- Tūpimo zonoje bus vėjarodė 100m atstumu nuo zonos ribos.
- 200m atstumo zonoje nuo tūpimo zonos ribos nebus jokių kliūčių.
- Išskyrus atvejus, kai instruktažo metu nurodoma kitaip, baudos bus skiriamos, jei pilotai ar bet kuri jų PF dalis palies žemę bet kurioje vietoje už tūpimo zonos ribos užduoties atlikimo metu.

2.1.5 VARÞYBØ DALYVIØ NUMERIAI

PF turi turėti numerį apatinės parasparnio dalies centre, jo viršus turi būti atsuktas į priekinį kraštą. Arba pritvirtintą numerį ant piloto kojos

2.1.6 ĮRANGA KRITINIAMS ATVEJAMS

Avarinis parašiutas nelaikomas konstrukcine PF objekto dalimi ir varžybų metu gali būti nuimamas arba uždedamas.

2.1.7 APSAUGINË ĮRANGA

Apsauginį šalmą privalome dėvėti visuomet, kai pilotas prisitvirtinęs PF diržais. Ypatingai rekomenduojama turėti avarinio parašiuto sistemą.

2.1.8 DRAUDÞIAMA ĮRANGA

Be visų dalykų, išvardintų čempionato nuostatų 1 dalyje: balastas išmetimui ir žiūronai.

2.2 SKRYDÞIØ KONTROLË

2.2.1 LAIKO SKAIÈIAVIMAS

Paprastai pakilimo laikas fiksuojamas tuomet, kai piloto pėdos atsiplėšia nuo žemės.
Paprastai nusileidimo laikas fiksuojamas tuomet, kai piloto pėdos arba bet kokia kita piloto ar PF dalis paliečia žemę.
Laikas gali būti fiksuojamas ir tuomet, kai pilotas paspiria reikiamą žymeklį arba praskrenda virš stebėtojo kaip kad buvo nurodyta daryti atliekant atitinkamą užduotį.
Užduotis laikoma prasidėjusia tuomet, kai pirmasis pakilti turintis pilotas yra pasiruošęs pakilti, o baigiasi tuomet, kai paskutinis pilotas nusileidžia ir išeina iš tūpimo zonos.
Nustatyto pakilimo laiko tarpo atveju tikslus pakilimo laikas priklauso nuo piloto sprendimo, tačiau pilotas turi pakilti per tą laiko tarpą. Konkrečiu nustatytu pakilimo momento atveju laikas pradedamas skaičiuoti būtent tuo metu, o pilotas tuomet gali pakilti bet kuriuo metu.

2.2.2 ATSTUMO MATAVIMAS

Atstumas visiems varžybų dalyviams bus matuojamas pagal tą patį oficialų žemėlapį, kurio skalė turi būti ne smulkesnė nei 1:100 000. Matuojama skaičiuojant ir apvalinant iki 0,5 km.

2.2.3 KURO MATAVIMAS

Kuras gali būti matuojamas pagal svorį ar tūrį, tačiau kiekvieno kuro pasipildymo metu matavimo variantas išlieka tas pats. Kuro pasipildymas atliekamas laikantis instruktažo metu išdėstytos tvarkos ir nurodymų. Orlaiviui neatvykus laiku, pilotas gali būti baudžiamas.
Varžybų dalyviai privalo parodyti, kad visa jų kuro sistema yra tuščia.

2.2.4 SKRYDÞIO TIKSLUMO MATAVIMAS

Antžeminiai orientyrai
- Tam tikri antžeminiai orientyrai gali būti laikomi "Nusileidimo žymekliais", ir už nusileidimą ant tokio žymeklio gali būti skiriami papildomi taškai už užduoties atlikimą. Nusileidimo žymekliai yra min. 4m x 4m.
Þymekliai, skirti paspirti
- Kai kuriose užduotyse gali būti naudojami "Þymekliai, skirti paspirti". Laikoma, kad žymeklis paspirtas tinkamai tuomet, kai aiškiai matoma, kad pilotas ar bet kuri PF dalis paliečia tokį žymeklį.
- Þymeklis turėtų būti maždaug 2m aukščio, matomas mažiausiai 250 metrų atstumu bei tokios konstrukcijos, kad paspirtas nepakliūtų į PF propelerį (rekomenduojama naudoti standartines slidinėjimo slalomo gaires).
- Užduotyje gali būti naudojami vienas ar keli žymekliai atskirti užduoties dalis (pvz., užfiksuoti laiką) bei užsidirbti papildomų taškų tinkamai palietus eilę žymeklių pagal nurodytą seką ir/arba per nurodytą laiką.

2.3 UÞDUOÈIØ ATLIKIMAS

2.3.1 PROPORCIJOS

Èempionato metu surinktų užduočių proporcijos yra maždaug tokios A:B:C = 1/3:1/3:1/3

2.3.2 ASISTENTAI

2.3.2.1 BENDROJI DALIS

Asistentai gali teikti pagalbą iki tol, kol varžybų dalyvis įeina į zoną, kurioje pradeda atlikti užduotį. Nuo to momento draudžiama bet kokia pašalinė pagalba, išskyrus maršalus ar tuos asmenis, kuriuos konkrečiai paskyrė Direktorius, iki to momento, kai varžybų dalyvis, baigęs savo užduotį, išeina už zonos ribų arba nusileidžia pagal neplanuoto nusileidimo/nusileidimo nepriskridus aerodromo taisykles.

2.3.2.2 PL1 NEĮGALUS PILOTAS (INVALIDO VEÞIMËLYJE)

Neįgaliam pilotui, dalyvaujančiam PL1 klasėje, pagalbą ruošiantis skrydžiui gali suteikti vienas įgaliotas asmuo. Pilotui pasiruošus pradėti skrydį, asistentas privalo pranešti apie tai maršalui ir nebeteikti pilotui jokios pagalbos skrydžio pradžios metu. Pagalba laikoma tokie veiksmai kaip bet kurios motorizuoto parasparnio ar sparno kupolo dalies laikymas arba informacijos apie kupolo išsipūtimą suteikimas.

2.3.3 PAKILIMAS

Visoms PF užduotims atlikti vykdoma atsistojus.
Joks pilotas negali kilti be Direktoriaus ar maršalo leidimo.
Užduotims atlikti gali būti skirtas atidarytas varžybų langas arba duotas nurodymas kilti.
Visi pakilimai turi būti atliekami tik nusileidimo zonos ribose, išskyrus atvejus, kai instruktažo metu nurodoma kitaip bei išskyrus avarinių situacijų sąlygas, apie kurias informuojama instruktažo metu. Nesilaikantis šių taisyklių pilotas baudžiamas 20% piloto taškų bauda.
Bet kuriuo metu prieš pakilimą gali būti patikrinta, ar pilotas ir/arba jo PF nepažeidžia kokių nors nuostatų. Varžybų dalyviai privalo kiek įmanoma padėti maršalams atlikti bet kokį patikrinimą.
Išskyrus konkrečias užduotis, nutrauktas pakilimas iš esmės nebaudžiamas taškais, tačiau pilotas privalo laikytis visų maršalų nurodymų atlikdamas pakartotinį pakilimą – priešingu atveju pilotas gali būti perkeltas į eilės pabaigą.
Kai duodamas nurodymas kilti:
- Pakilimo zonoje vienu metu gali būti ne daugiau kaip šeši pilotai.
- Pirmieji 6 pilotai turi būti pasiruošę pakilti paskelbus užduoties pradžią.
- Kiekvienas pilotas privalo pakilti prieš tai, kai pakyla šeštas pilotas po jo – priešingu atveju taikoma 20% bauda.
- Jei maršalas nusprendžia, kad pilotas nepagrįstai delsia (išbuvo pakilimo zonoje daugiau nei 20 minučių ir turėjo galimybę pakilti), jam taikoma 20% bauda.
Tuo atveju, kai nurodomas konkretus pakilimo laikas, būtent tuo momentu pradedamas skaičiuoti laikas, ir pilotas gali pakilti bet kuriuo metu.

2.3.4 SKRYDÞIO APRIBOJIMAI

Draudžiamas figūrinis skraidymas ir manevravimas, pavyzdžiui srauto nutraukimas, B eilių srauto įtraukimas, parašiutavimas ir sukiniai. Galima atlikti figūrą “didelės ausys” ('Big ears').

2.3.5 NUSILEIDIMAS

Visi nusileidimai turi būti atliekami tik nusileidimo zonoje, išskyrus atvejus, kai instruktažo metu nurodoma kitaip bei išskyrus avarinių situacijų sąlygas, apie kurias informuojama instruktažo metu. Nesilaikantis šių taisyklių pilotas baudžiamas 20% piloto taškų bauda. Pilotas gali būti baudžiamas, jei jis ar bet kuri jo PF dalis paliečia žemę už nusileidimo zonos ribų prieš jam atsisegant pakabos diržus.
- Nutūpęs pilotas privalo nedelsdamas pašalinti savo PF iš nusileidimo zonos ribų.
- Nutūpus už nusileidimo zonos, tačiau aerodromo ribose skiriama 20% bauda.
- Baudos skiriamos pilotams, palikusiems savo PF nusileidimo zonoje.
Pilotų, atliekančių užduotis, kai jie privalo atlikti tikslų nusileidimą arba nusileisti ant žymeklio, tikslas – tinkamai nutūpti ant abiejų kojų ir neparvirsti. "Parvirtimas nusileidimo metu" bus interpretuojamas taip:
- PRIIMTINAS: jei pilotas parvirsta ant VIENO kelio – skiriami nusileidimo užduoties taškai.
- NEPRIIMTINAS: jei pilotas parvirsta ant ABIEJØ kelių ARBA jei bet kuri įrenginio dalis paliečia žemę nusileidimo metu – tuomet už nusileidimą neskiriama taškų.
Užduočių, kai pilotas privalo išjungti variklį tam tikruose aukščiuose, aukščiai nustatomi taip:
- 500 pėdų: "Variklis turi būti išjungtas, o propeleris turi nesisukti mažiausiai 60 sekundžių prieš tai, kai bet kuri orlaivio dalis ar pilotas paliečia žemę".
- 15 pėdų: "Variklis turi būti išjungtas, o propeleris turi nesisukti mažiausiai 2 sekundes prieš tai, kai bet kuri orlaivio dalis ar pilotas paliečia žemę".
Nusileidimo žymeklių blokavimas: jai pilotas ar bet kuri jo PF dalis užblokuoja kito varžybų dalyvio atliekamą nusileidimą ar pakilimą ties nusileidimo žymekliu, tuomet taikoma 20% bauda. Tačiau bet kuris pilotas, už savo nusileidimą ties nusileidimo žymekliu gavęs daugiau nei nulį taškų gauna išskirtinę teisę naudotis šalia žymeklio esančia zona ne ilgiau kaip vieną minutę, kurios metu privalo patraukti savo orlaivį iš tos zonos.

2.3.6 AVARINËS SITUACIJOS

Nusileidęs, kiekvienas pilotas privalo iš karto suvynioti savo sparną. Jei sparnas nesusukamas per tris minutes, tai reiškia, kad pilotui reikia pagalbos. Bet kuris pilotas, pastebėjęs tokią situaciją, privalo suteikti pagalbą ir kuo greičiau susisiekti su organizatoriais.

2.4 REZULTATØ SKAIÈIAVIMAS

2.4.1 VISOS UÞDUOTYS

Maksimalus taškų skaičius už vien užduotį gali būti 1000 taškų ir paprastai skaičiuojamas taip:
P = Q/Qmax x 1000
Kur: Q = piloto taškai, Q max = didžiausias įvertinimas už užduotį taškais, P = bendras rezultatas
Tačiau, priklausomai nuo užduoties, absoliutus piloto užduoties atlikimo įvertinimas gali būti skaičiuojamas kartu su aukščiau nurodyta formule arba atskirai. Skaičiuojant kartu, bendras įmanomas absoliutus rezultatas negali būti daugiau nei 50% bendro įmanomo rezultato.
Pvz.: P = Q/Qmax x 750 + y (kur maksimali “y” vertė gali būti 250)
ARBA P = y (kur maksimali “y” vertė gali būti 1000)
Visais atvejais: P = bendras rezultatas, Q = piloto taškai, Q max = didžiausias užduoties dalies įvertinimas, y = absoliutus rezultatas
Nugalėtojas atitinkamoje klasėje bus pilotas, gavęs aukščiausią bendrą rezultatą savo klasėje
Motorizuotų parasparnių komandos prizas teikiamas suskaičiavus kiekvienos šalies kiekvienos klasės kiekvienos užduoties trijų geriausių pilotų taškų sumą grupuojant pagal:
- PF1 klasę
- PF2 klasę
- PL1 klasę
- PL2 klasę
Jei PF1 ar PF2 klasėje yra mažiau nei 8 varžybų dalyviai, jiems bus skiriamas PF komandinis prizas.
Jei PL1 ar PL2 klasėje yra mažiau nei 8 varžybų dalyviai, jiems bus skiriamas PL komandinis prizas.
Jei PF ar PL klasėje yra mažiau nei 8 varžybų dalyviai, jiems bus skiriamas bendras komandinis prizas.
Taškai už užduotį, kurioje pilotas buvo diskvalifikuotas, neįtakos komandos taškų. Kitos tinkamai piloto atliktos užduotys nebus įtakojamos (S10 4.29.3 ).
Jei PF ir PL klasėse užduotį pradeda mažiau nei 50% klasės pilotų, tuomet skyrus visas baudas, kiekvieno piloto taškai už užduotį bus proporcingai mažinami remiantis tokia formule:
Piloto galutinis užduoties atlikimo įvertinimas taškais = Ps*(MIN(1,(Ts/Tc)*2))
Kur
Ps = Piloto užduoties atlikimo įvertinimas taškais skyrus visas baudas ir pan.
Ts = Viso startavusių; bendras klasės pilotų skaičius, kurie pradėjo užduoties atlikimą (t.y. tinkamai, laikantis 5 minučių taisyklės).
Tc = Viso klasėje; bendras pilotų atitinkamoje klasėje skaičius.

FAI Sporto kodeksas – 10 skyrius - 2008 PRIEDAS 4 – 3 DALIS, MOTORIZUOTI PARASPARNIAI

PARAIÐKA DALYVAUTI
Lietuvos MOTORIZUOTØ PARASPARNIØ ÈEMPIONATE

Organizuojamame Sasnavos aerodrome Marijampolės aeroklube, 2008 gegužės 16-18 dienomis


klubo pavadinimas........................................... .........................................................................................
Adresas ........................................................................... .........................................................................................
Tel. ................................................................................... Faks. ....................................................................................
El. paštas ............................................................................... .........................................................................................

Norime užregistruoti šiuos varžybų dalyvius, turinčius teisę dalyvauti pagal FAI tautybės ar gyvenamosios vietos taisykles (Bendrasis skyrius 3.7):

Vardas, pavardė Amžius Lytis Varžybų klasė P1 NAV ASSTTL Sporto licencijos Nr. Skrydžių registravimo knygelė (val) Piloto licencijos Nr.







Komandos vadovo vardas, pavardė............................................................................................................................ Padėjėjų/asistentų vardai, pavardės/skaičius, jei žinoma............................................................................................ ................................................................................................................................................................................. ................................................................................................................................................................................. Lydinčių technikos vadovų vardai, pavardės/skaičius, jei žinoma.............................................................................. ................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................................................

DALYVAVIMO MOKESÈIAI
Mokestis Kiekis Bendra mokesčio suma
Pilotas / Navigatorius
Asistentas
Komandos vadovas
Technikos vadovas


Ði suma pridedama/bus sumokėta iki (data) _______ (kokia valiuta) ______
Pastaba: paskutinė dalyvavimo mokesčių priėmimo diena yra birželio 30 d. prieš prasidedant čempionatui. Vėliau mokėjimai nepriimami.
Patvirtiname, kad aukščiau pateikta informacija yra teisinga.
Pasirašo: ................................................................... Pozicija NAC ................................................................
Vardas, pavardė spausdintinėmis raidėmis.............................................................
Data ...............................................................................

DRAUDIMAS:
Būtinas civilinės atsakomybės draudimas tokioms minimalioms sumoms:. ...................................Draudimo įrodymas turi būti pateiktas Registracijos metu ir prieš skrendant orlaiviu. Varžybų dalyviams primygtinai rekomenduojama turėti asmeninį draudimą nuo nelaimingų atsitikimų.

REKLAMINË MEDÞIAGA:
Pateikiant šią paraišką dalyvauti ar registracijos metu (vėliausiai) turi būti pateikta kiekvieno piloto ir komandos vadovo paso tipo nuotrauka ir trumpa biografija.
varnos skraido buriais - ereliai po viena

Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
Pranešimai: 2233
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ai varom » 08 Geg 2008, 21:47

Dar pastaba derinimui:

Klubas skiria po du asmenis del varzybu organizavimo, rungciu atlikimo niuansu ir teiseju paskyrimu (paieskos);
Veliau sie asmenys gales dalyvauti cempionate.
Isimtis yra navigacijos rungtis, kuri bus ruosiama atskirai.

Teisejai, varzybu komisaras ir/ar skrydziu vadovas cempionate nedalyvauja.
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.

Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5603
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ricardas » 08 Geg 2008, 22:40

Is cia pasiimkit Varzybu taisykles , ir paraiska varzyboms.


http://www.orbitfiles.com/users/paramotoras

Vartotojo avataras
Kęstutis M
MadPilots™
Pranešimai: 2716
Užsiregistravo: 29 Sau 2007, 11:36

Standartinė Kęstutis M » 09 Geg 2008, 00:06

Ricerdai ta paraiska kazkodel neatsidaro. Matyt Orange klubas hakerius uzsiunde.
NUOTYKIAI DAR LAUKIA!!!
http://www.MadPilots.lt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ulopf.lt" onclick="window.open(this.href);return false;

Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
Pranešimai: 2233
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ai varom » 09 Geg 2008, 06:07

O Tu ka, Kestai, dalyvausi :?: :shock:
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.

Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5603
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ricardas » 09 Geg 2008, 07:33

skorpijo (Kestutis M.) rašė:Ricerdai ta paraiska kazkodel neatsidaro. Matyt Orange klubas hakerius uzsiunde.
Man atidaro. word 2007. darytas.
Ar kitiems atidaro?

Is cia pasiimkit Varzybu taisykles , ir paraiska varzyboms.


http://www.orbitfiles.com/users/paramotoras

Skelbti atsakymą