Puslapis 11

Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 15:54
ArturasM
Sveiki,
Esu naujokas šitame didžiajame sporte ir neradau tinkamos temos tad sukūriau nauja. Pabuvęs kiek ilgiau atsirado pageidavimu padidinti komfortą, taigi puoliau išradinėti dviratį. Tam kad jo neišradinėti noriu pasikonsultuot patyrusių ir turinčių daugiau praktikos. Taigi mano "išradimai": skrydžio metu kas liečia variklį malonu butu turėti šia informaciją:
1. Kuro bake kiekį
2. Kuro sąnaudas (momentines ir vidutines)
3. Apsukų skaičių
4. Temperatūrą.
Jeigu pačiam programuotis tai iš šių duomenų galima gauti ir preliminarų likusį skrydžio laiką.
Atrodo tiek aišku pagrindinis noras žinoti kuro kiekį bake. Na ir prasidėjo dviračio kūrimas. Pradžioje galvojau imti jutiklius pajunginėti prie mikrovaldiklio ir į ekraną išvedinėti duomenis ir skaičiavimus, toks sprendimas reikalauja daug žaidimo ir investicijų. Besidomint jutikliais internete radau jog apsukų skaičių nustatyti naudoja dviračio spidometrus tai pigiausias būdas. Iš to kilo mintis: apsukos tik vienas iš duomenų, o surinkus visus į vieną galima gauti didelį kuokštą laidų. Kilo mintis turima garmin 62sc. Panaudoti kaip borto kompiuterį kuris rodytų visus skrydžio duomenis (aukštį greitį žemėjimą ir t.t) ir tuo pačiu norimus. Apsukas kuro kiekį ir t.t. Radau tai jog GARMIN siūlo dviračiams bevielius jutiklius (60 doleriu) o įjungus savo GPS matytųsi apsukos. Pas save neradau tos funkcijos tačiau internete radau jog nustačius rodyti deginamas kalorijas (eksperimentiniu būdu nustatant amžių ir svorį) rodys variklio vartojamą kurą (pagal apsukas ir linijinį greitį). Tačiau šis metodas man kažkaip atrodo nepatikimas dėl to jog su kuro matavimu visai nesusiję (pakomentuokit).
Prie GPS galima dar prijungti pulsometrą ir termometrą. Jie abudu yra bevieliai todėl panaudoti būtų labai patogu. Kyla klausimas gal kaip nors įmanoma pulsometrą panaudoti ne pagal paskirtį? pvz kuro debitui skaičiuoti. Kadangi termometro ribos nuo +20 iki 60 laipsnių gal kyla minčių kaip padidinti diapazoną? pvz panaudojant kokį nors daliklį. Visa tai norisi padaryti su kuo mažiau laidų ir kuo patogiau. Sprendimas apsukas matuoti spidometru temperatūrą kambariniu termometru (parinkus temperatūrų diapazoną didesnį), kuro sanaudas ir kiekį matuoti savadarbiu prietaisėliu nebūtų smagu turint 3-4 ekranus ir kruvą laidų.
Iš viso šito turiu keletą klausimų:
1. O vis dėl to kaip yra su dviračio spidometru ir apsukomis ar realu tai matuoti?
2. Kokie pasiūlymai būtų panaudoti pulsometrą ir termometrą?
3. Kokiu būdu matuojate kuro lygį?
4. Jeigu vis dėl to gamintis pačiam matuoklius kokius jutiklius naudojat kuro kiekiui matuoti ir kokie pasiūlymai? (mano kuro bakas metalinis)
5. Gal yra kokių nors nebrangių ir patogių sprendimų gauti visą norimą informaciją?
Laukiami visi komentarai ir kritikos
Ačiū

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 16:22
Raimucka
Džiaugiuosi, kad kažkas bando išradinėti dviratį, šaunuolis :beer: Visi šitie "pribombasai" dar yra šiek tiek pateisinami jei skraidai traiku, bet su paramotoru tau bus paprasčiau pasikeisti baką į plastmasinį-permatomą ir įsigyti kuro lygio stebėjimo veidrodėlį. Per tuos prietaisus aplink nebus kada skrydžiu džiaugtis :beer:

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 16:27
Robertas63
Na čia mano nuomonė, ir ji nebūtinai gali sutikt su redakcijos nuomone.
Aš manau skrendant reik grožėtis aplinka, gamta, mergom, augmenyja, gyvunyja.
Pvz. pas mus Gerbiamas Vidas Bernotas iš 300 m aukščio gali atskirti ar pievoj ganosi telyčia ar teliukas ,jis apie karve gali pasakyt kiek mėnesių jau užtrukus.
As jau nekalbu apie mergu liemenukų dydžius ,ten jis niekada neprašauna.
Ka norejau pasakyt -
grožėkis skrydžiu ,o šitų žaislų, prietaisu,prietaisiukų pilna ir mašinoj ,ir namie ,ir kišenej. Kaikartais ir fotikas pradeda dziorgint.

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 16:48
vytska
robertas63 rašė:Na čia mano nuomonė, ir ji nebūtinai gali sutikt su redakcijos nuomone.
Aš manau skrendant reik grožėtis aplinka, gamta, mergom, augmenyja, gyvunyja.
Pvz. pas mus Gerbiamas Vidas Bernotas iš 300 m aukščio gali atskirti ar pievoj ganosi telyčia ar teliukas ,jis apie karve gali pasakyt kiek mėnesių jau užtrukus.
As jau nekalbu apie mergu liemenukų dydžius ,ten jis niekada neprašauna.
Ka norejau pasakyt -
grožėkis skrydžiu ,o šitų žaislų, prietaisu,prietaisiukų pilna ir mašinoj ,ir namie ,ir kišenej. Kaikartais ir fotikas pradeda dziorgint.

:beer: :beer:

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 17:12
ArturasM
Dėl ko man kilo tokios mintys... Kai priskridęs valandų tiek kad ant ranku pirštų gali suskaičiuoti susidūriau su keletą skrydžio mėgavimosi problemom. Na turbūt čia gal kaip naujokui bet.... Čia kita tema bet gal irgi patarsit.
1. Sunku išlaikyti pastovų kursą. Pirma gazas tiek kiek spaudi o fiksatoriaus nėra (bet čia daugiau ne problema o smulkmena) o antra pavargus rankoms nuleidi apačion ir sparnas daro nedidelį posūkį į dešinę. Todėl skristi reikia nuolatos prilaikant dešinę klevantą. Kaip išspresti šią pagrindinę skrydžio mėgavimosi problemą? Klevantą perrišti?
2. Bakas metalinis bet graduotė ir permatoma šlangelė yra tad ant žemės matosi kiek kuro tačiau viskas pasikeičia kai atsiduri ore.... (primenu naujokas esu). Paleidi klevantą pradeda sukti lėtai į dešinę o per siaurą veidrodėli kol pagauni kur yra bakas ir gradacija žiuri nukrypai nuo kurso vėl pasitaisęs kursą žiūri į bakelį bet vėl nesimato :). Girdėjau jog paramotoristai pila raudoną tepalą tada jis geriau matosi tačiau nemanau jog tai sudarys didelį matomumo efektą (ar klystu). Todėl ir kilo mintis bent jau likutį bake butu smagu žinoti palenkus galvą į ekranėlį.

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 18:10
Ricardas
Sukimo momentai yra visiems. Bet jie yra kompensuojami net keliais būdais.
Vieni pasireguliuoja trimeriais , kiti svoriu , treti sparna prie karabinų kabina ant skirtingų skyliu galiuose....

Čia normalūs klausimai , kuriuos turėjo instruktorius papasakot mokant.
Bet jei tokio neteko apturėt, tai gali pievoj papasakot bet kuris pilotas ,nes daug rašyt.

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 21:02
svajoklis
Termometras
http://www.rcl.lt/index.php?id=2&lang=l ... de=ATEA102" onclick="window.open(this.href);return false;
i kuro baka idejau sena ziguliuko kuro davikli o prietaisa pridejau prie pakabos gana patogiai matosi. Mano kuro bakas metalinis ir jokiu slanguciu neina ikonstruoti. kuro sanaudu daviklio irgi nereikia. bereikalingas svoris. kai isdeginsi keleta baku kuro tada pagal savo skridimo stiliu apskaiciuosi kuro sanaudu vidurki it zinosi kiek laiko gali isbuti ore su 5ltr kuro. taip kad variometras su laikmaciu gerai ore. GPS kad nepasiklystum neblogai. sekti variklio galvutes temperatura del to kad liktu gyvas variklis suliesejus misiniui termometras gerai...
tachometras ore nereikalingas . jis reikalingas zemeje kai reikia sureguliuoti karbiuratoriu. o be to jie pjaunasi . arba termometras pradeda streikuoti ar tachometras nesamones rodo.
skridimo krypti reguliuoju trimeriu pagalba. kai kelimas yra nulinis,(padavus gazus suka i desine o numetus suka i kaire....
na fotikas kartais reikalingas iamzinti ka nors grazaus .

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 21:57
Coala
Ricardas rašė:Sukimo momentai yra visiems. Bet jie yra kompensuojami net keliais būdais.
Vieni pasireguliuoja trimeriais , kiti svoriu , treti sparna prie karabinų kabina ant skirtingų skyliu galiuose....

Čia normalūs klausimai , kuriuos turėjo instruktorius papasakot mokant.
Bet jei tokio neteko apturėt, tai gali pievoj papasakot bet kuris pilotas ,nes daug rašyt.
Apie kuro bako daviklį retas instruktoriu pasakys...

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 04 Lap 2013, 22:47
Sauliukas
ArturasM rašė:Dėl ko man kilo tokios mintys... Kai priskridęs valandų tiek kad ant ranku pirštų gali suskaičiuoti susidūriau su keletą skrydžio mėgavimosi problemom. Na turbūt čia gal kaip naujokui bet.... Čia kita tema bet gal irgi patarsit.
1. Sunku išlaikyti pastovų kursą. Pirma gazas tiek kiek spaudi o fiksatoriaus nėra (bet čia daugiau ne problema o smulkmena) o antra pavargus rankoms nuleidi apačion ir sparnas daro nedidelį posūkį į dešinę. Todėl skristi reikia nuolatos prilaikant dešinę klevantą. Kaip išspresti šią pagrindinę skrydžio mėgavimosi problemą? Klevantą perrišti?
2. Bakas metalinis bet graduotė ir permatoma šlangelė yra tad ant žemės matosi kiek kuro tačiau viskas pasikeičia kai atsiduri ore.... (primenu naujokas esu). Paleidi klevantą pradeda sukti lėtai į dešinę o per siaurą veidrodėli kol pagauni kur yra bakas ir gradacija žiuri nukrypai nuo kurso vėl pasitaisęs kursą žiūri į bakelį bet vėl nesimato :). Girdėjau jog paramotoristai pila raudoną tepalą tada jis geriau matosi tačiau nemanau jog tai sudarys didelį matomumo efektą (ar klystu). Todėl ir kilo mintis bent jau likutį bake butu smagu žinoti palenkus galvą į ekranėlį.
1. Reguliuoju trimeriais.
2. Sužinok kokios kuro sąnaudos tavo variklio, laiko , vėjo ir greičio atžvilgiu? Lengviausia-sudalyvauji ekonomijos varžybose ir viskas aišku.Po to į baką pažiūrėsi kai liks 200gramu bendzino :!wink: Arba įsipili ir skraidai ,skaičiuoji-matuoji.Poto tapsi pats kaip kuro daviklis :!wink: Jei nenori nieko daryti,spalvotas tepalas ir veidrodėlis padeda visiems.
Motoparasparnis kuo paprastesnis tuo geriau,nedaryk boingo. Na ,o jei padarysi,-tai maladėc įdomu bus pažiūrėti :!wink:

Re: Borto kompiuteris

Parašytas: 05 Lap 2013, 23:10
svajoklis
visas genialumas paprastume. kuo paprasciau tuo patikimiau, prietaisu lentos skirtos lektuvams o cia kaip dviratis su motoru . jis skirtas megautis skrydziu o ne ji apkrauti prietaisais.... ko nera tas negenda... o kuo daugiau laidu tuo didesne tikimybe ore uzsidegti. o ten gesintuvo gali ir nebuti...
daugiau skrisk ir maziau suk galva del smulkmenu
paskui pats atsirinksi ko reikia o ko ne