Nežiūrint į tai, kad Vidas neįverino kai kurių niuansų kildamas (vėjo gūsiai buvo iki 8m/s, o vėjas apie 5m/s) yra viena esminė priežastis kodėl taip atsitiko.
Persėdus nuo pakabos su „ragais“ reikia kitaip stovėti ir kitaip laikyti rankas. Čia ne Vido kaltė, tiesiog reikia žinoti ir priprasti kylant su tokio tipo pakaba. Persėdus prie kitokio tipo pakabos ir rėmo, kartais reikia net išnaujo mokytis kilti, net jei jau esi patyręs pilotas.
1) Šiuo atveju bėgant turi būti atsitiesęs, o ne susilenkęs į priekį, kaip tai daro laisvūnai.
2) Rankos turėjo būti pakeltos šiek tiek virš pečių lygio ir pilnai ištiestos į šalis, kad pradedant kilimą stropos būtų virš variklio ašies. Kitaip jos pradeda spausti lanką ir versti jį į viršų, o nenuslysta lanku viršun. Teisingai kylant stropos net neturi liesti lanko (išskyrus kilimą su traiku)!
Tokias klaidas daro dažnas...
Vido atveju, propas palietė ne lankus, bet užkabino pertemptą tinklelį. Lanko propeleris net nelietė. Deje tinklelis tikrai neskirtas apsaugoti nuo pilnu gazu veikiančio variklio traukos jį spaudžiant, kaip ir daukelio kitų tipų paramotorų...
Kęstutis M rašė:...Del to taip ir atsitiko Vidui. Mosterio variklio sukimas sukraipė variklį ir plius stropos prilenkė lankus, todėl ir kabino dešinę pusę. Su varikliu su sankaba to nebut atsitikę...
Leiskite Kęstuti paprieštarauti. Sankaba čia absoliučiai nieko dėta. Jei kylama su gazu, tai klaidos atveju sankaba propelerio neišgelbės. Kaip ir leidžiantis labai dažnai propeleris variklyje su sankaba yra sulaužomas, jei leidžiamasi su gazu ir padaroma klaida...
Sankaba yra naudinga tik kol tu tvarkaisi pirštines, šalmą ir panašiai su užvestu varikliu ant nugaros, kad neitrauktų stropų. Nors pasiruošti skrydžiui galima ir su užgesintu varikliu ir jį užvesti jau pilnai pasiruošus startui.
Kaip reikia ruoštis skrydžiui ir teisingai kilti yra mokoma ruošiant pilotus. Tarp kitko labai daug esminių reikalavimų naujai iškepti pilotai nesilaiko nuo pat pradžių...
Antras lankas, kaip siūlo Kęstutis, klientų pageidavimu buvo uždėtas keliems paramotorams ir nieko jis neduoda, jei sparnas yra keliamas ne rankomis, o rėmo pagalba...
Galima garaže prie kiekvieno kampo pririšti po pagalvę ir kitas sprendimo būdas išmokti pataikyti į vartus. Yra žmonės, kurie savo noru startuoja pavėjui ir sako, kad jiems tai suteikia daugiau adrenalino... klientas visada teisus.
Esu kilęs priekiuniu startu daugiau kaip 1000kartų esant įvairiom oro salygom ir su galingesniu varikliu nei Moster (F200) ir kol kas nepakeičiau nei vieno propelerio.
Siūlome šiandien nemokamus startavimo kursus Nemenčinės aero: kaip reikia kilti su varikliu be sankabos ir vienu lanku