Check LISTAS-VISIEMS

Skrydžių Saugumas
Skelbti atsakymą
Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5597
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Check LISTAS-VISIEMS

Standartinė Ricardas » 29 Gru 2005, 19:07

Gerbiamieji kolegos
po pasiskraidymu elektrenuose teko pastebeti kad nedaug pilotu pasitikrina savo motorus pries ir po skrydzio. Siulau sukurti bendrai CHECK lista (pries ir po skrydzio) nes :::

Labai skubantys pakilti, zymiai dazniau po to labai skuba ir nusileisti...

TECHNINE PRIEZIURA

1) daug buvo nepatemptu dirzeliu kuriu pasekoje neuzsiveda motorai net ir ranka. Dirzeliai kainuoja, bet brangesnis laikas praleistas zemej kai nera dirzo...
2) Aptekeje ismesta alyva garso slopintuvai.Slopintuvu verzles daznai atsisuka.(reikia kontruoti)
3) kaip laikosi jo akumuliatoriaus baterijos tvirtinimas !!
4) velkrai laikantys sujungiamasias detales ty remai!
5) pries skrydi propo varztus!
6) atsukinejant propo varztus daznai reiketu sriegius sutepti nors grafitiniu piestuku prailges visu srieginiu sujungimu amzius
7) Pasitikrinkit sedynes dirzus, sparno stropu laikiklius ar nera prairimu ar siules vizualiai atrodo neisire
8) skrydziu ir motovalandu registravimas, svarbu kasmetiniai pagrindiniu guoliu prieziurai, taip pat piloto kvalifikacijos irodymui
9) nusivalykit propus nuo tepalu, geriau trauks !
10 dazniau tikrint zvakiu elektrodo spalva,tikrinti elektrodo tarpeli, kas 20 val., turi buti 0.7 mm
11 Pries skrydi patikrinti mazuosius karabinus ar priverzti .Mazuosius karabinus reikia uzkontruoti su elektriku kabelemis- nebereiks tikrinti ir neatsisuks.
12 PAtikrinti ar teisingai uzkabintas sparnas i tinkamas kilpas (STING sparnuose
13 Uzsukti didziuju karabinu uzraktus, jei ne automatiniai uzraktai, pritvirtinus sparna
14 patikrinti petnesu karabina prie motoro, buna padiles
15 Laikas nuo laiko isbalansuoti propa, kad horizontas nesidvigubintu skrendant
16 patikrinti ir jei reikia pakeist sustandejusias kuro zarneles. Pro sukietejusias gaudo ora yra du pavojai sustot motorui ore ir sudegt stumokliui gavus per liesa misini. Saugumas ir techn apziura.
17 Naudojant air-box'a, ji BUTINA papildomai pritvirtinti prie remo (galima priristi virvelemis prie "ragu" pagrindo).
Ilgiau ekspoloatuojant air-box'o guminio pagrindo su plastinikiu korpusu jungtis gali pasidaryti labai paslanki (del jungtyje susikaupusio tepalo). Pozymis - air-box'o plastikinis korpusas lengvai sukiojasi apie isilgine isiurbimo kanalo asi. Jungtyje susikaupusi tepala nesunku isvalyti pries tai nuo plastiniko korpuso atjungus gumini pagrinda.
2.Skraidant pajuryje (arba kitoje vietoje, kur daug smulkaus smelio ar dulkiu) vietoje air-box'o patartina naudoti specialu porolonini filtra. Pastaraji galima naudoti atskirai arba imontuoti i air-box'a.
18 M21Y laikui bėgant nusipjauna magneto rotoriaus kniedės .
19 periodiškai tikrint varžtus, fiksuojančius dantytą ratą ant skriemulio, kuris yra ant alkūninio veleno


PRIES IR PO SKRYDZIO
Būtina gerai pašildyt variklį prieš startą.
1 velkrai laikantys sujungiamasias detales ty remai
2 pries skrydi propo varztus!
3 nusivalykit propus nuo tepalu, geriau trauks !
4 Pasitikrinkit sedynes dirzus, sparno stropu laikiklius ar nera prairimu ar siules vizualiai atrodo neisire
5 Patikrinti ar teisingai uzkabintas sparnas i tinkamas kilpas (STING sparnuose
6 Uzsukti didziuju karabinu uzraktus, jei ne automatiniai uzraktai, pritvirtinus sparna
7 Apranga. batu raisteliai,kisenes uzsegtos,
8 salmas privalo tureti uzsegima ir turi buti uzsegtas pries skrydi ir viso skrydzio metu
9 Kuro misinio sistema:
- ar patikimos kuro zarneliu jungtys (ar jas gerai fiksuoja zarneliu savarzos);
- ar nera susikaupusiu nuosedu kuro filtre;
- ar patikimai uzsuktas kuro bako kamstis;
- ar gerai pritvirtintas oro filtras/air-box'as.
- ar patikima karbiuratoriaus-"gazo" troso jungtis
10 .Elektros sistema:
- ar patikimai pritvirtintas akumuliatorius;
- ar gerai fiksuojasi laidai prie akumuliatoriaus kontaktu;
- ar patikimos isorines (matomos) laidu jungtys;
- ar nera isoriniu laidu pazeidimu;
- tikrint ar gerai laikosi AĮ laidas ant žvakės

KYLANT-LEIDZIANTIS
1. SPARNO PATIKRINIMAS . pakelt ir patikrint stropas.
2. Uzvedinejant- sukant sraigta ranka, gazo-stabdymo rankenele laikyti rankoje!
3. Pas daugeli is musu tebelieka pakilimo metu daroma klaida- tik atsiplesus nuo zemes ir pradejus kilti, su rankomis (viena ar abejomis) griebiama uz uzpakalio ir pataisoma jam vieta patogiam sedejimui. Galgi ir nieko veiksmas, ziurincio is zemes akimis. Bet pasekmes gali buti ir liudnos:
- Prie zemes padidejusi turbulencija ir prireikus staigiai koreguoti situacija, ranka gales nebent pakasyti ana vieta.
Uzgesus varikliui ir staiga nukritus traukai, ivyks staigus klevokas atgal ir... uzteks aukscio ar ne issilyginti? Tuo labiau, kad rankos tenai ir vairai nepilnai ar visai nekontroliuojami...
o tokiu pavyzdziu esu patyres ir pats, ir mates net keleta- ....parasparnistas betaisydamas kedute isjungia degimo jungikli! Unikalus atvejis!
....dazniausiai pasitaikantis- betaisydamas sedyne, nuspaudzia uzgesinimo mygtuka rankenoje.
Primygtinai siulau pasitaisyti ta vieta bent jau 20-30m aukstyje.

Skrendant

Norint atlikt skrydzius zemame aukstyje, IPATINGAI parodomuosiu skridimus bet kuriame aukstyje, skrendant ar kylant nezinomoj, neapskraidytoj vietovej
PRIVALOME:
1 pakilus auksciau nei 30 m apskristi zona, kurioje namatomi skrydziai, apzvelgti vietove ar nera aukstos, zemos itampos ar kitokiu laidu, vieliniu tvoru, ganyklu aptvaru
2 atkreipti demesi i saules puseje nuo piloto esancias kliutis, tokias kaip miskas ir jo seselis, butinai apziureti misko seselyje galincius buti laidus. Laidu nesimato net is is auksciau sauleta diena, o ipatingai vakarop
3 Vakare neskristi nezinomoj vietovej zemiau nei 30 metru
4 perlipti laidus tiktai ties atramomis

NUSILEIDUS

Po skrydzio ,pries sudedant motora, dar karta ji uzveskite arba tik prasukite, isitikinti ar baterija dar "gyva" , ar tinkamai pasikrovusi sekanciam skraidymui .!!!


sparno prieziura

-gryzus po skraidymo su pilnu sparnu sniego (nevisuomet pasiseka viska palikt lauke), ir jei negalvoji tuoj pat dziauti, sparna laikyk lauko temperaturoj kad sniegas neistirptu o istirpes veliau nesusaltu ir neluztu sparno medziaga nuo ledo
-Nepalikti slapio sparno ilgam laikui nedziovinta (daugiau nei para) nes seklos, augalu nsporos papuolusios i sparno ertmes gali pradet dygti ar pats audinys pelyti
-Saugoti sparna nuo tiesioginiu saules spinduliu (Sting sparnai turi virsutines dalies silikonini UV atsparu padengima ), nepatingeti nusileidus suimti sparna i kupeta, padeti i seseli ar uzdengti.
-sparna plauti gelu vandeniu, lengvai braukiant minksta kempine pavirsiu
-Vyniojant sparna ar betiesiant pasitaiko stropu mazgai, juos neverziant svelniai atristi, stengtis, kad stropos butu kuo tiesesnes nebutu staigiu uzlenkimu. Stropose esancios gijos gali buti pazeidziamos butent staigiai uzlauzus

Radijo Rysio Panaudojimo Pagrindai (RRPP)

PRIEÐ IR PO SKRYDÞIO
...
11. Pasitikrinti ryšio priemones:
- ar turi mob. telefoną;
- ar turi radijo stotį (pageidautina ne PMR);
- ar pakankamai pakrauti akumuliatoriai?
Nusileidus netoli valstybinės sienos, mob. ryšys gali būti įmanomas tik per užsienio operatorių, tad roam'ingas turėtų būti įjungtas. Nusileidus kalvotoje vietovėje, mob. ryšio gali iš viso nebūti, todėl gelbėtų radijo stotis.

PRIVERSTINAI LEIDÞIANTIS-NUSILEIDUS

1. Jei tai ne avarinis leidimasis, kiek įmanoma anksčiau (dar esant ore)pranešti apie nenumatytą leidimąsi, kad bendraminčiai spėtų kuo tiksliau įsidėmėti nusileidimo vietą (kryptį). Nusileidus gali atsitikti taip, kad radijo stoties galingumo nebeužteks patikimai susirišti su bendraminčiais.
2. Leidžiantis pabandyti kuo tiksliau įsidėmėti aplinkos orientyrus: kurioje upės ar kelio pusėje nusileidai, kiek km nuo miestelio, fermos ar pan.
3. Jei nesėkmingą nusileidimą mato kiti pilotai, parkritus ir nesusižeidus būtina kuo greičiau atsistoti ir duoti ženklą, kad viskas OK.
4. Jei vietovė nežinoma, bandyti ją identifikuoti (kaimo, ežero, upelio pavadinimas, kur veda vieškelis ir pan.) ir pranešti bendraminčiams.
5. Jei radijo ryšio nėra arba jis nepatikimas:
- išsiimti radijo stotį iš kišenės (jei ausinės šalme), nes antena prie kūno spinduliuoja neefektyviai;
- laikyti r. stotį kiek įmanoma vertikaliau ir aukščiau;
- ieškoti kuo aukštesnės vietos. Net pora metrų gali duoti gerą rezultatą;
- patikrinti ar r. stotis neveikia sumažintu galingumu;
- silpni signalai girdimi tik r. stotyje nuspaudus SQL (Squelch) mygtuką ar pasukus rankenėlę (girdimi visi radijo eterio triukšmai). Jei pakvietus per r. stotį nesigirdi atsakymo, bandyti klausytis nuspaudus SQL.
6. Turėti galvoje, kad siuntimo režime r. stotis naudoja kelis kartus daugiau srovės, nei priėmimo (taupykite akumuliatorius!).
7. Blogiausiu atveju galima bandyti kviestis pagalbą radijo mėgėjų pagrindiniu kvietimo dažniu 145500kHz (145,500MHz), nors šansai ką nors išgirsti - abejotini. Taip pat, visoje Lietuvoje veikia keletas radijo mėgėjų retransliatorių, kiekvienas iš apima iki keliasdešimt km zoną, tačiau kad per juos būtų įmanoma susirišti, būtina iš anksto suprogramuoti r. stoteles . Besidomintiems - paaiškinsiu.

Energijos Taupimas1. Ziema radijo stoti (ar bent jau akumuliatoriu) laikant siltai padideja ju talpumas. Taigi, kritineje situacijoje veikiama taip:
- isirauki akumuliatoriu is siltos vietos;
- prisegi prie r. stoties;
- ijungi, parekauji, parekauji;
- paklausai paspaudes SQL;
- atsegi ir vel isikisi i silta vieta.

Taciau yra ziniu, kad naujausios licio-jonu baterijos gerai veikia net iki minus 40 C.

2. Jei r. stoties AA tipo baterijos visiskai issikrove, jas dar imanoma naudoti kiekviena baterija aplinkui apdauzius/apspaudus replemis ar pan.
Esu pats tai isbandes, tik nezinau ar tai galioja AA tipo akumuliatoriams. Siulau kiekvienam atlikti laboratorini darba su issikrovusiomis zibintuvelio baterijomis.

GELBËTOJAMS

1. Prieš išvykstant į nežinomą vietovę, jei yra mačiusiųjų nusileidimo kryptį, pabandyti vietovėje suorientuoti žemėlapį ir nustatyti galimą nusileidimo zoną.
2. Esant nepatikimam ryšiui, naudotis r. stotimi išlipus iš automobilio, pageidautina aukštesnėje vietovėje.
3. Turėti galvoje, kad ne visada artėjama prie pašnekovo, kai jis garsiau girdimas, - tai priklauso ir nuo reljefo, pastatų, miškų.
4. Jei visiškai nepavyksta užmegzti radijo ryšio vietovėje, kur tikrai nusileido pilotas, bandyti jį šaukti balsu, signalizuoti automobiliu. Ryšio priemonės (blogiausiu atveju) gali būti sudaužytos, akumuliatoriai išsikrovę, sužeistas pilotas gali nepajėgti naudotis r. stotimi ar mob. telefonu, jie gali iškristi "kabant" medyje ir t.t.
5. Jei paieška vykdoma iš oro, tuo atveju, kai gelbėtojas nėra tikras, kad mato "signalizuojantį" bendramintį, turi per r. stotį paprašyti jį nustoti mojavus, nustoti mirksėjus šviesomis ir pan.

nevisi ieina i kasdienini Check lista taciau gali buti naudingi ir praktiniam priziurejimui

Tai tik keli pastebejimai prasom parasykit daugiau ir sudarom atmintine. Tai del visu musu saugumo

Matau reikia placiau padiskutuot tema kas yra DHV sertifikacija ir kodel ji tokia yra ir kam, kas yra sparnai competition ar acro ar kitos texnologijos

Todel:

1. Paprasta statistika: jeigu kompanijos sparnu gamintojos parduoda 3000 sparnu per metus tik iki 20% parduodama DHV 2-3 ir DHV -3. competition tik keli %.
1.1 Europoje daugiausia parduodama DHV 1-2 daugiausia kaip minejau iki 80%. 80-90 metais buvo daugiau Astresniu pojuciu megeju dabar sityuacija pasikeite, matomai atsikando ir viskas del to "nelemto" saugumo
1.2 DHV(bemotorine sertifikacija 1, 1-2, 2, 2-3, 3). Kuo DHV zemesnis numeris tuo sparnas saugesnis ty paleidus klevantas ir nieko nedarant atsistato pats. kuo aukstesnis DHV tuo komplikuotesni isejimai ir reikaluja vis didejancios patirties.
1.2.1 DULV (motorine sertifikacija) Dvi kategorijos: Paramotor arba nauja Paramotor Advanced (siuo metu Swing NAJA)
1.2.2 Kai kuriu gamintoju sparnai turi dvejas sertifikacijas ir DHV ir DULV tinka ir be motoro ir su motoru skrist
1.3 Frontalinio luzio testavimas pagal DHV ( ju yra bent 20 skirtingu) atliekamas Test Piloto taip: kelis kartus is eiles nulauziamas sparno priekis ir sukuriamas frontalinis luzis. Visoje sioje luziu sekoje ir kiekvienam luzyje turi but vienodas vienodas sparno elgesys, jei skirtingas jis negaus sertifikacijos. Cia ir atsakymas kodel Inverted Concave Profile (reflex ) negauna DHV sertifikacijos, nes isejimuose elgiasi kiekviena karta skirtingai
1.4 Reflex turi S profili ir dauguma kitu sparnu turi S profili, bet Inverted Concave Profile (reflex ) priekine briauna uzversta i virsu ir dar visas svoris skrendant tenka A eilems kitos eiles tik prilaikancios, todel esant Frontaliniam luziui nera kas sprana laiko, todel sioj konstrukcijoj ir elgesys jo po luzio nera nuspejamas, iprastos konstrukcijos sparnuose svoris isdetomas tolygiai ABCD eilems, ziurek 1.3

2 tuos Kelis % competition sparnus naudoja pilotai, kuriems skraidymas yra PROFESIJA, bet jokiu budu ne tie, kurie tik i baznycia ar laisvalaikiu skraido. (bandyt galima, taciau jau i baznycia nuneš-skrist nereiks)
3 Comp sparnu (jei toliau eisim i ta kategorija papuola ir acro) valdymas ir isejimas is kritiniu rezimu yra komplikuotas ir reikia skraidymu PATYRIMO, visos sparnu kompanijos sponsoriuoja šiuos Acro ar Comp pilotus, nes pinigu is siu sparnu pardavimo neuzdirba, o cia daugiau imidzo ir sportiniu pasiekimu reikalas, kuris vel kuria imidza
4. Su Motoru Comp sparnai. Comp sparnu stropos yra plonos ir be apsauginio sluoksnio del pasipriesinimo sumazinimo, trinantis i lankus jos kentes stipriai. Cia puse bedos stropas nusipirksim, bet zemai skrendant, tai ka darom visada, frontalinis luzis ir pasekves aiskios
5 Comp sparnu pakelimo nuo zemes veiksmas yra sunkus, manau kas turi dvejetukus tai tikrai pastebejo, su su motoru bus tikras vargas. As pats turiu Mistrali 4,26 (DHV 2) ir keikiu pakeldamas
6. Klausimai tokio tipo kaip panaudot Comp sparnus motoriniam skrydziui ar pirkt sparna Comp ar net Acro i sparnu kompanijas ateina daugiausia is naujai prisijungusiu i EN saliu ir dar is neprisijungusiu, Europoj jau senai suprato, kad saugumas ir yra saugumas

Pastaba: su komp sparnais skrendant laisvalaikininkui ir juolab nemokanciam iseit is pavojingo rezimo pavyks kelis kartus gal but, bet vienas vistiek bus fatalinis.

Ricka idek mano trumpa traktata prie Check listo veliau papildysiu. Aciu

Vartotojo avataras
Ricardas
Pranešimai: 5597
Užsiregistravo: 16 Lap 2005, 18:51
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ricardas » 05 Bal 2007, 16:32

Si tema jau pribrendo perkelama is klubo i bendram naudojimui. Laukiam ne tik skaitymo, bet ir rimtu papildymu is gyvenimiskos patirties skraidant.Tai bus pirma rimta paramotoristu atmintine. Kuriame kartu

Vidmantas
Pilotai
Pranešimai: 47
Užsiregistravo: 14 Gru 2005, 17:18
Miestas: kaunas Laukuva

Standartinė Vidmantas » 23 Rgp 2007, 22:35

Is savo patirties idesiu aforizma Skraidant galima filmuoti---Filmuojant skraidyti NEGALIMA....

Vartotojo avataras
Vladas Snieckus
Pilotai
Pranešimai: 156
Užsiregistravo: 26 Vas 2006, 00:13
Miestas: Vilnius

Standartinė Vladas Snieckus » 28 Rgp 2007, 11:29

Prie Aliaus checklist'o iš savo (nedidelio) patyrimo:
1. Prieš skrydį tikrint ar gerai laikosi AĮ laidas ant žvakės.
Mano nuomone (jau kažkada minėjau), reikia, kad laidas būtų PRISUKTAS prie žvakės centrinio elektrodo. Esanti daugumoje paramotorų sistema aviaciniu požiūriu neišlaiko JOKIOS kritikos (JPX'ai, panašiai ir kiti motorai). Þvakės izoliatorius kūginis, užmovus ant jo gaubtelį + dar priveržus jį plastmasiniu dirželiu atsiranda jėgos dedamoji, kuri stengiasi jį numauti nuo žvakės izoliatoriaus (a lia sargis nuo to pačio....). Palyginkit mūsų variklius su tikrais aviaciniais vidaus degimo varikliais - Lycoming, Rotax ir t.t.: aviaciniai - po dvi žvakes cilindrui, žvakės gaubtas užsimauna taip, kad ir norėdamas vos nutrauksi.
Turėjau - stop-motoras startuojant - aukštis 10-15 m, prieky pastatai ir aukšti medžiai.

2. Būtina periodiškai tikrint varžtus, fiksuojančius dantytą ratą ant skriemulio, kuris yra ant alkūninio veleno (bent jau varikliuose M21Y, M25Y).
Tie varžtai (4) yra iš vidinės rato pusės, atstumas tarp rato ir karterio apie 5-8 mm - labai sunku pamatyt, kad jau lenda.
Prieš dvi savaites be perspejimo man užsikirto motoras, starteris negalėjo prasukt. Varžtas atsisuko ir užsikirto tarpe tarp rato ir karterio. Gerai, kad užteko proto neit virš didelio miško masyvo - ėjau pakraščiu.
3. M21Y laikui bėgant nusipjauna magneto rotoriaus kniedės (6). Patikrint labai sunku, nebent periodiškai pajudint rotorių, pažiūrėt, ar nors kiek nejuda. Laimei, man dar neišmalė visų ričių, nes kniedės galvutė iškrito prasukant variklį už propo žemėje, neįjungus degimo ir variklis užsikirto - negalėjau ranka prasukt. Perkniedinėdamas visas 6-ias, pamačiau, kad 4 buvo anksčiau visai nupjautos, rotorius laikėsi ant 2, nupjautos kartu su sveikom nedavė jam prasisukt.

O paskraidom 10 metrų nuo ežerėlio paviršiaus ir 200 m nuo kranto ir be jokios gelbėjimo liemenės ir krante jokios valties nėra (Meteliai) - "miau" nespėsi pasakyt!


4. Mano galva, varikliams M21Y, M25Y būtina dubliuot degimo išjungimo mygtuką, esantį ant "gazo" rankenos dar vienu mygtuku (galima sudvejint esantį elektroniniame bloke - ką ir padariau), kuris užtrumpina magneto ritę. Kitaip, netyčia atsileidus mygtukui ant rankenos, suktelsi propą ir variklis užsives. Jungiklis ant elektronio bloko magneto ritės nei užtrumpina, nei atjungia.

5. Neradau checkliste (gal praleidau?) - Būtina gerai pašildyt variklį prieš startą.

6. Nepamaišys ir dubliuojantys karabinai - juos patogu užkabint ant nenaudojamų motoriniame skrydyje laisvų galų.

7. Visus judančius duslintuvo sudūrimus kontruoti kontravimo troseliais.

8. Perskaitykite visus italų M21Y - BULLETIN NUMBER CSSB.

Pastaba: Skrisdamas su VGTU Cessna - nesvarbu - ar pirmą kartą tą dieną, ar lėktuvas tik ką grįžo į aerodromą, pagal visas Cessnos manualo taisykles (ten yra smulkiai surašyta priešskridiminio patikrinimo tvarka) patikrinu VISKÀ, kas turi būti patikrinta. Nekalbu jau apie Boeingus ir pan., kur vienas pilotas prieš KIEKVIENÀ startą (n-tąjį kartą!) skaito checklistą, o kitas jam atsako. Jie puikiai žino viską atmintinai, bet vis tiek skaito!
Atsiprašau, bet nesu matęs bent kokio nuodugnesnio ir nuoseklesnio parasparninės technikos patikrinimo prieš paramotorinius skrydžius - todėl prisijungiu prie sveikintinos Aliaus iniciatyvos - sudaryti gerą checklistą, jį atspausdint ir išmokt kaip "Tėve mūsų....."......

Vartotojo avataras
Ai varom
MadPilots™
Pranešimai: 2233
Užsiregistravo: 11 Bal 2006, 21:40
Miestas: Vilnius
Susisiekti:

Standartinė Ai varom » 28 Rgp 2007, 19:16

Mes su Aloyzu, kaip Dieve musu mokam PPG check list'a: "Buk sveiks"..
Gyvenu ne tuom, ką turiu, o tuom, ką darau.

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
Pranešimai: 1841
Užsiregistravo: 08 Lie 2007, 10:35
Miestas: Vilnius-Alytus-Mena

Standartinė Aloyzas Liaukus » 28 Rgp 2007, 20:32

i sveikata -irgi tinka. (pav.:Austomui ir Mariui)
http://www.flyotto.lt
http://www.youtube.com/watch?v=Amm6b-ENPZA

Vartotojo avataras
Vladas Snieckus
Pilotai
Pranešimai: 156
Užsiregistravo: 26 Vas 2006, 00:13
Miestas: Vilnius

Standartinė Vladas Snieckus » 29 Rgp 2007, 14:03

"Į sveikatą!"
Gera pradžia skaitant checklistą pries startą, o Aivarui iš viso problemos nėra - Jokūbas skaitys, o tu atsakinėsi - kaip Boeingo pilotų kabinoj. Pvz.: Tėti - paramotorą nuo rankinio nuėmei? :lol: :lol: :lol:

O jeigu rimtai - turėtume paruošti du checklistus -vieną priešstartinį (kur galima ir apie orą ir starto vietovę paminėt), o kitą - ką ir kada reikia tikrint namie.

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
Pranešimai: 1841
Užsiregistravo: 08 Lie 2007, 10:35
Miestas: Vilnius-Alytus-Mena

Standartinė Aloyzas Liaukus » 29 Rgp 2007, 21:26

Tu teisus Vladai, taciau tuos dalykus apipasakoja meteorologijos kursas ir cia butu siek tiek mazai vietos (check liste) tam aprasyt, del vietoves ir startavietes pasirinkimo cia vel negali but vienareiksmiu nuostatu- vienam gera, kitas toj vietoj nepakils. Manau kas turi licenzijas tuos dalykus jau turetu zinot ir jaust, kas neturi dar jos, reiktu to siekti, besimokydami ir igydami praktikos ir teorijos, stebeti dangu ir aplinka
http://www.flyotto.lt
http://www.youtube.com/watch?v=Amm6b-ENPZA

ValdasK
Pilotai
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: 08 Geg 2007, 20:01
Miestas: Klaipėda
Susisiekti:

Standartinė ValdasK » 27 Rgs 2007, 18:40

iš ParaDiablo SLINGBLADE manualo:

10.3 Pre-Flight Checklist Example

The following checklists are provided AS EXAMPLES only. It is recommended you produce a checklist tailored to your own needs, print it and laminate it, and carry it with you.

Site/Conditions
Current weather
Long-range (next few hours) forecast
Winds aloft
Takeoff/landing direction
Obstructions (Power lines, trees, buildings, water etc.)

Wing
Lay wing out into wind
Lines straight and clear
Riser/Line condition check
Quick-links tight (hand tighten only)
Correct brake length

Paramotor and/or Harness
Webbing and straps for signs of stress
Prop for alignment/stress/wear
All fasteners tight
Caribiner condition
Radio secured
Sufficient fuel

Strap In, Hook Up
Buckles secure
Chest strap tight
Harness adjusted properly
Reserve parachute attachment
Reserve parachute deployment pin
Reserve parachute handle in sight - Deploy within 3 sec., rehearse procedure
Risers hooked up correctly
Carbiners locked
Nothing loose to get in prop
Radio for volume, clearness
Helmet on, tight, fastened
No hooded sweatshirts or anything that can get into prop

Startup and Launch
Brake lines/risers held correctly, no tangles
Engine warmed up and tested to high RPM
Kill switch working (briefly push)
Look UP during run!

Vartotojo avataras
Aloyzas Liaukus
Pranešimai: 1841
Užsiregistravo: 08 Lie 2007, 10:35
Miestas: Vilnius-Alytus-Mena

Standartinė Aloyzas Liaukus » 27 Rgs 2007, 21:45

Taip kaip preflightas tinka
http://www.flyotto.lt
http://www.youtube.com/watch?v=Amm6b-ENPZA

Skelbti atsakymą